مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی گفت: استفاده از افراد متخصص در زمینه آگاه‌سازی فرزندان از دوران بلوغ جنسی و تغییر و تحولات رفتاری این دوران الزامی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، حمیدرضا الوند ظهر امروز در همایش مدیران عامل خانه‌های کودک و نوجوان و روسای ادارات بهزیستی شهرستان‌های استان اصفهان به بیان رویکردهای سازمان بهزیستی کشور در حوزه شبه خانواده پرداخت و گفت: هدف غایی و نهایی در حوزه شبه خانواده، توانمندسازی اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و تربیتی فرزندان است.

وی با بیان اینکه ساماندهی، مراقبت و نگهداری از فرزندان در درون خانه‌ها راهبردی موقت و گذرا است، افزود: اصلی‌ترین هدف در حوزه شبه خانواده، توانمندسازی و زمینه‌سازی ورود فرزندان به درون خانواده یا خانواده جایگزین است.

مدیرکل دفتر کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور به  اقدامات مؤثر در خانه‌های کودکان و نوجوانان پرداخت و تصریح کرد: شناسایی نیاز فرزندان با توجه به گروه سنی و جنسی آنان، طبقه‌بندی و اولویت‌گذاری نیازها، ایجاد تعامل مؤثر و مناسب با فرزندان، رعایت آداب و رسوم و سنن، هنجارها و ارزش‌های حاکم در جامعه، توجه به تحصیل تمامی فرزندان و پیگیری آن به عنوان یکی از شاخص‌های توانمندسازی، مشارکت‌پذیری و مسئولیت پذیر نمودن فرزندان در امور خانه بخشی از اقدامات این خانه است.

وی آموزش مهارت‌های زندگی را یکی دیگر از شاخص‌های توانمندسازی رفتاری و تربیتی فرزندان دانست و افزود: استفاده از افراد متخصص در زمینه آگاه‌سازی فرزندان از دوران بلوغ جنسی و تغییر و تحولات رفتاری این دوران بسیار الزامی است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اصفهان ، بهزیستی ، بلوغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.