رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی:

قطع ارتباط ۴ دانشگاه خارجی به دلیل تحریم/ به دنبال احیای روابط دانشگاه‌های خارجی هستیم

خاکی صدیق گفت: در طی سالهای گذشته ارتباط ۴ دانشگاه خارجی در رشته‌های مختلف نقشه‌برداری، قدرت، خودرو و انرژی و هوا فضا قطع شده بود و هم اکنون به دنبال احیای این روابط با دانشگاه‌های مختلف هلند آلمان انگلستان مسکو هستیم.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق رئیس دانشگاه خواجه نصیر در حاشیه نشست مشترک همکاری بین‌المللی ایران و آلمان که در سالن همایشهای وزارت علوم برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: هم اکنون پتانسیل خوبی در کشور ایجاد شده و اخیرا از مرز دانش عبور کردیم، مشکل ما بحث تبدیل دانش به فناوری و کشورهای غربی در این زمینه دستاوردهای خوبی داشتند که ارتباط ما با این کشور‌ها نیاز‌ها را برطرف می‌کند.
 
وی افزود: در روز چهارشنبه میزبان این گروه آلمانی جهت انعقاد تفاهم‌نامه هستیم و تبادل استاد و دانشجو و ایجاد فضای آموزشی مشترک مد نظر است.
 
وی در ادامه در خصوص ماهواره دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: طرح ماهواره ستاره‌یاب یکی از طرح‌های موفق دانشگاه خواجه نصیر بوده و هم اکنون بر روی این ماهواره در حال فعالیت هستیم و ساخت آن به اتمام رسیده است و ادامه فعالیت این ماهواره بستگی به بودجه و تامین آن دارد البته فاز ۱ این ماهواره به اتمام رسیده و فاز ۲ این ماهواره نیازمند بودجه است.

 وی در ادامه در خصوص هلی‌کوپتر ملی دانشگاه خواجه نصیر اظهار داشت: در این رابطه قراردادی بسته نشده است و ما پیگیر آن هستیم.
 
وی در پایان به تاثیر تحریم‌ها در روابط دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ارتباط۴ دانشگاه طی دوره‌های گذشته با دانشگاه خواجه نصیر به دلیل تحریم‌ها قطع شده بود که این ۴ دانشگاه عبارتند از: دانشگاه itc هلند در رشته نقشه‌برداری، هانوفل آلمان در رشته مهندسی قدرت، دانشگاه انگلستان در رشته مهندسی خودرو و انرژی و دانشگاه مسکو در رشته کار‌شناسی هوا و فضا از جمله دانشگاه‌هایی بودند که به دلیل تحریم‌ها ارتباط آن‌ها قطع شده بود و هم اکنون به دنبال احیای ارتباط این دانشگاه‌ها هستیم. 

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار