محققان قصد دارند با استفاده از تصاویری که در شب از زمین گرفته شده است، چگونگی تاثیر آلودگی نور بر سلامت بشر را مورد بررسی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، محققان قصد دارند با استفاده از تصاویری که در شب از زمین گرفته شده است، چگونگی تاثیر آلودگی نور بر سلامت بشر را مورد بررسی قرار دهند.

محققان می‌گویند درحال حاضر حدود ۱ میلیون و ۸۰۰ هزار عکس از زمین موجود است که حدود ۳۰ درصد آن‌ها در شب گرفته شده و هر روز نیز عکس‌های جدیدی به این مجموعه افزوده می‌شود.


محققان در دانشگاه کامپلوتنز پروژهٔ شهروندان و علم با عنوان «شهر در شب» را اداره می‌کنند که شامل سه بخش جداگانه است. در یکی از بخش‌های این پروژه با عنوان آسمان تاریک، مردم عکس‌ها را به سه دسته شهر‌ها، ستاره‌ها و اجرام دیگر تقسیم می‌کنند.

دانشمندان امیدوارند بتوان در هر عکس رنگ نور و نوع انرژی را در یک شهر و میزان بهره‌وری انرژی را در آن شهر ارزیابی کنند. همچنین این تصاویر می‌تواند جاده‌هایی را که نور در اطرافش وجود ندارد را آشکار و در بهبود امنیت عمومی کمک کند.

دانشمندان معتقدند این اطلاعات می‌تواند تاثیر آلودگی نوری بر سلامت بشر و تنوع زیستی را با دقت مشخص کند و از این رو به سلامت مردم جهان کمک بسزایی می‌کند.



انتهای پیام/
برچسب ها: فضا ، زمین ، انرژی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار