از سوی انتشارات سروش؛

کتاب " تاریخ سینمای مستند" منتشر شد

کتاب " تاریخ سینمای مستند" نوشته اریک بارنو و ترجمه احمد ضابطی جهرمی از سوی انتشارات سروش در ایام گرامیداشت روز ملی سینما منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران  به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش؛ هدف از ترجمه این کتاب توسعه دانش نظری و افزایش آگاهی مستندسازان، پژوهندگان و علاقمندان سینمای مستند، و از جمله دانشجویان سینما و تلویزیون در ایران به سرگذشت سینمای مستند در جهان و اختصاصات این گونه سینمایی ارزشمند است. به همین دلیل سینمای مستند امروزه از جایگاه ویژه ای در تاریخ سینما و از جمله در بسیاری شاخه های علوم اجتماعی و انسانی برخوردار است.

نویسنده کتاب، پروفسور اریک بارنو که استاد بازنشسته دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه کلمبیا آمریکاست، چشم اندازهای پیدایش، تکامل و توسعه این نوع فیلم را از عصر لومیر تا دوره رواج مستندهای تلویزیونی تصویر می کند و در آن به جریان ها و جنبش های گوناگون مستندسازی در جهان می پردازد.

از آنجا که سینمای مستند دوره های متفاوتی را گذرانده و در کشورهای مختلف نما سافته است، اریم بارنو نیز به طور رضایت بخشی به نهضت های مستندسازی در انگلستان، روسیه، آلمان، آمریکا، فرانسه، سوئد، هلند، ژاپن، کانادا، لهستان و کشو.رهای دیگر می پردازد.

نویسنده این کتاب با داشتن اطلاعات دست اول و دانش تالیفی نسبتا وسیع از سینمای مستند، دوره های الریخی آن را با وقایع مهم اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی پیوند می زند. به علت برخورداری از ویژگی های بالا، مزالعه این کتاب نه تنها برای میتندسازان و دانشجویان سینما و تلویزیون بلکه برای مورخان و پژوهندگانی که فیلم مستند برایشان منبع غنی اطلاعات و دانش است نیز مسلماً سودمند واقع خواهد شد.

یکی از ویژگی های بارز ترجمه کتاب این است که با توسعه و چاپ ادبیات و متون سینمای مستند در ایران ، به ویژه به منظور آشنایی بیشتر مستندسازان و مستندپژوهان کشورمان با تجربه ملل دیگر در فیلمسازی میتند، می توان شاهد تاثیر آن در کیفیت هنری و رونق تولیدی این نوع فیلم در میهن ما بود.
کتاب " تاریخ سینمای مستند" در پنج بخش ؛ نگاهی به عجایب، تصاویر در حال عمل، خشم و هیاهو، عدسی تیره و تار و وضوح دقیق به نگارش درآمده است که هر فصل به طور کامل خواننده را با دنیای سینمای مستند آشنا می سازد و مراحل تولید یک مستند خوب را به تصویر می کشد.

چاپ دوم این کتاب در 534 صفحه و با قیمت 200000 ریال توسط انتشارات سروش منتشر شده و در اختیار علاقمندان به هنر مستند قرار گرفته است.

علاقمندان برای تهیه کتاب به صورت تک جلدی و کلی به فروشگاه مطهری سروش به نشانی خیابان مطهری، نرسیده به خیابان مفتح، جنب ساختمان سروش، تلفن ۸۸۳۱۰۶۱۰-۰۲۱ و یا به فروشگاه مرکزی سروش (ترنجستان سروش) به نشانی خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن 66493620-۰۲۱ تماس حاصل نمایند.

همچنین مرکز پخش پکتا ( نماینده انحصاری پخش آثار انتشارات سروش) به نشانی: خیابان انقلاب، بعد از تقاطع ابوریحان، بین خیابان وصال و فلسطین، جنب فروشگاه ترنجستان سروش، تلفن ۶۶۹۷۳۲۰۳ ( ۲۰ خط) آماده عرضه کلی و جزئی این کتاب به علاقمندان است.

فروش اینترنتی کتاب نیز از طریق سایت انتشارات سروش به نشانی: http://soroushpublishingco.ir  امکان پذیر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: کتاب ، سینمای ، مستند ، انتشارات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار