عسگری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مصلحت اندیشی همچنان سد راه کرسی‌های آزاد اندیشی است

عضو شورای دفتر مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مصلحت اندیشی همچنان سد راه کرسی‌های آزاد اندیشی است، گفت: مسئولان باید به دور از نگاه سیاسی بتوانند دغدغه‌های اجتماعی مانند حجاب را در کرسی‌های آزاد اندیشی بررسی کنند.

"رضا عسگری" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه نوعی ترس بی‌دلیل مانع برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی است، اظهارداشت: مصلحت اندیشی مسئولان و اینکه نکند اتفاقی از پیش تعیین نشده در کرسی‌های آزاد اندیشی بیفتد باعث شده تا در برگزاری این کرسی‌ها بیش از حد احتیاط کنند.

عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت با بیان اینکه مطالبه تشکل‌های دانشجویی این است که همه جناح‌ها با تفکرات متفاوت در کرسی‌های آزاد اندیشی حضور داشته باشند، تصریح کرد: نگاه سیاسی به کرسی‌های آزاداندیشی باید از بین برود، چرا که اینگونه نگاه‌ها باعث ایجاد حساسیت و ترس دانشجویان و اساتید خواهد شد.

عسگری اظهار داشت: پیشنهاد می‌کنیم که موضوعات اعتقادی و فرهنگی نیز در دستور کار کرسی‌های آزاد اندیشی قرار گیرد در اینصورت موضوعات مهم اجتماعی از جمله حجاب نیز می‌تواند مورد دغدغه دانشجویان قرار گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه به دلیل حساسیت‌هایی که از طرف دانشگاه و مسئولان وجود داشت این کرسی‌ها آن گونه که باید رونق نگرفت و همه افراد نتوانستند عقاید خود را بیان کنند.
   
انتهای پیام/    

برچسب ها: دانشگاه ، دانشجو ، مسئولان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار