"محمود عباس"؛ رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز جمعه با "فرانسوا اولاند"؛ رئیس‌جمهور فرانسه ديدار می‌کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نبیل ابوردینه سخنگوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز یکشنبه اعلام کرد عباس روز جمعه با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در پاریس دیدار می‌کند.

این در حالی است که وی خود را برای تقاضا از جامعه بین الملل برای تعیین تاریخی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل آماده می‌کند.

نبیل ابوردینه تاکید کرد : " عباس دو روز در پاریس خواهد ماند سپس برای شرکت در مجموع عمومی سازمان ملل متحد که قرار است 24 سپتامبر در آن جا سخنرانی کند به نیویورک می‌رود." 

رئیس تشکیلات خودگردان فسلطینی می‌کوشد پیش از اعلام ابتکار دیپلماتیک جدید فسلطینی در سازمان ملل حمایت‌ها را جلب کند.

وی به تازگی در قاهره حمایت اتحادیه عرب را از طرح پیشنهادی‌اش کسب کرد. براساس این طرح پایان اشغالگری اراضی فلسطینی ظرف سه سال درخواست شده است تا بتوان به تشکیل کشور فسلطینی در مرزهای به جا مانده از درگیری 1967 میلادی دست یافت.

تشکیلات خودگردان فسلطینی می‌خواهد قطعنامه‌ای را در این زمینه در شورای امنیت سازمان ملل به تصویب برساند اما به تازگی اذعان کرد وتوی آمریکا طبعاً  این ابتکار را در نطفه خفه خواهد کرد. فلسطینیان ممکن است در این صورت قطعنامه ای غیر الزام آور در مجمع عمومی سازمان ملل را برگزینند.

فلسطینیان که به عنوان ناظر غیر عضو سازمان ملل شناخته می شوند در صورتی که در سازمان ملل توجهی به آن ها نشود تهدید کرده اند به دیوان جزایی بین المللی ملحق خواهند شد؛ موضوعی که به آن ها این فرصت را می دهد تا مسئولان اسرائیلی را به جرم " جنایت جنگی " در حمله مرگبار اخیر در نوار غزه تحت پیگرد قرار دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار