رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: تأخیر یکساله در برگزاری انتخابات شورایاریها به دلیل عدم هماهنگی وزارت کشور بوده است.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان نود و پنجمین جلسه غیر علنی امروز  شورای شهر یکی از مصوبات و دستورات این جلسه را در رابطه با گزارش تشکری هاشمی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در خصوص تشریح وضعیت آلودگی هوای تهران عنوان کرد و اظهار داشت: گزارش ارائه شده از جانب ایشان که بیانگر کیفیت هوای تهران در سالهای گذشته و شش ماه اخیر سال جاری است بود، بسیار جامع و کامل ارائه گردید ضمن اینکه برنامه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک در رابطه با ورود خودروهای هیبریدی، موتور‌های برقی و نیز نصب فیلتر دوده در اتومبیلهای گازوئیلی نیز در این جلسه تشریح شد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا گزارشات ارائه شده بیانگر کاهش آلودگی هوا بوده است و یا خیر؟ با بیان اینکه این گزارشات تنها در خصوص اقدامات کنترلی صورت گرفته بوده و نه اجرای برنامه در جهت کاهش آلودگی هوا ، افزود: اما باید در نظر داشت که بهره گیری از تجهیزات پیشرفته بر اساس تکنولوژی جدید یکی از موارد حائز اهمیت در ارائه این گزارشات بود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران دومین دستور جلسه امروز را بررسی اعتراض فرمانداری تهران به متن مصوبه الزام شهرداری به ارائه بودجه سال 94 منطبق با بودجه‌ریزی عملیاتی بر اساس برنامه پنج ساله دوم شهرداری عنوان کرد و اظهار داشت: علی رغم تصویب این طرح در شورا متأسفانه ابهام در آن موجب اعتراض فرمانداری بوده چرا که تصور فرمانداری براین بود که این بودجه باید تا تیرماه ارائه شود.
چمران در ادامه اعتراض     بررسی شده دیگر فرمانداری را در خصوص مغایرت تعیین بودجه با دستورالعمل وزارت کشور دانست و افزود: در خصوص این موضوع نیز با توضیح رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا مشخص شد که تعیین و تصویب این بودجه کاملاً مطابق با آخرین بخشنامه وزارت کشور در سال 91 صورت پذیرفته است.

وی دستور دیگر را در خصوص تصویب دو فوریت الزام ستاد هماهنگی شورایاری محلات شهر تهران به برگزاری انتخابات چهارمین دوره شورایاری‌ها ذکر کرد و افزود: براساس این دو فوریت شورای اسلامی شهر تهران با همکاری دستگاه‌های مربوطه موظف به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها که اجرای آن یک سال است به تعویق افتاده خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پایان با عنوان اینکه تأخیر در برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به دلیل عدم هماهنگی وزارت کشور در طول یکسال گذشته بوده، خاطر نشان کرد: رایزنی‌ها و مکاتبات اداری در این زمینه با وزارت کشور صورت پذیرفته و امیدوارم هر چه زودتر این اقدام عملی گردد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تشریح ، وضعیت ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار