کرمانشاه/

خط اعتباري مكانيزاسيون و جذب آن توسط جهادكشاورزي يك اقدام جديد است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: خط اعتباري مكانيزاسيون و جذب آن توسط سازمان جهادكشاورزي يك اقدام جديد است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛منصوري با اشاره به خط اعتباري مكانيزاسيون و جذب آن توسط سازمان جهادكشاورزي بعنوان يك اقدام جديد گفت: در اين راستا و با پيگيريهاي كليه همكاران 28 ميليارد تومان در اين قالب جذب گرديده كه در اين راستا بيش از 500 دستگاه انواع تراكتور، 500 دستگاه ادوات كشت مكانيزه و 30 دستگاه كمباين با استفاده از تسهيلات اين خط اعتباري توسط متقاضيان خريداري و به استان وارد گرديد تا انشاا... با اين اقدام بسيار ارزشمند ناوگان ماشين آلات كشاورزي استان اصلاح شود.

وي با اشاره به تدوين برنامه هاي عملي در تمام حوزه هاي بخش كشاورزي، خاطرنشان كرد: حدود 11 درصد اراضي ديم كشور در استان كرمانشاه قرار داشته و با توجه به بالا بودن سطح اراضي ديم اين استان افزايش توليد در هكتار در اينگونه اراضي يكي از اهداف اين سازمان مي باشد كه در اين راستا همايش ملي زراعت ديم با حضور معاون وزير جهادكشاورزي و 10 استان ديم خيز در كرمانشاه برگزار گرديده و برنامه هاي مهمي تدوين گرديد.

منصوري افزود: طي قراردادي كه با موسسه بين المللي ايكاردا منعقد شده استان كرمانشاه به عنوان پايلوت كشوري براي افزايش عملكرد محصولات ديم با همكاري اين موسسه انتخاب شده و قرار است تا مدت 5سال 25 درصد بر توليد محصولات ديم استان در واحد سطح افزوده شود.

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان كرمانشاه افزود: در ساير محصولات نيز اقدامات مهمي انجام شده، به عنوان مثال بر اساس قراردادي كه با كشور فرانسه منعقد گرديده بذر مناسب كلزا با عملكرد بالا به زودي وارد استان شده و در اختيار كلزا كاران قرار مي گيرد.

انتهای پیام/ش


برچسب ها: کرمانشاه ، خط ، جذب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.