تهیه کننده برنامه موفق "بچه‌های ایران" از مهرماه با برنامه "تازه نفس" به شبکه 3 سیما می‌آید.

"محمود سلامیان" تهیه کننده برنامه "بچه‌های ایران" در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران درخصوص موفقیت این برنامه و تقدیر رئیس رسانه ملی از آن گفت: پوشش ویژه برنامه غزه توسط برنامه "بچه‌های ایران" و همچنین انتخاب آن به عنوان برنامه برتر نوجوان در ماه مبارک رمضان باعث شده که مورد تقدیر رسانه قرار بگیرد. 

وی دراین باره تصریح کرد: برنامه بچه‌ها غزه از سوی رئیس جمهور، قوه قضائیه، رئیس مجلس و رئیس رسانه ملی نیز مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت. 

"سلامیان" درخصوص علت موفقیت برنامه "بچه‌های ایران" اظهار داشت: یکی از علل موفقیت و ارتباط مخاطب با این برنامه تعدد مجریان و جوان بودن آن‌ها است چرا که میانگین سن مجریان 25 سال است. 

وی ادامه داد: تنوع مجریان و چهره‌های متنوع در این برنامه مسئله بسیار مهمی در جذب مخاطب است، "بچه‌های ایران" نیروی انسانی جوان و جدید وارد برنامه می‌کند که تمام آنها صفر کیلومتر هستند و توسط ما آموزش داده می‌شوند. 

"سلامیان" بیان کرد: "بچه‌های ایران" بدلیل مجریان متنوع مخاطب گسترده دارد که مخاطبان را می‌توانند با آزادی در انتخاب و با ذائقه و تنوع بصری این برنامه ارتباط برقرار کنند. 

این تهیه کننده اظهار داشت: در طراحی آیتم‌های برنامه سعی‌مان بر این بود آیتم‌ها بدیل و جذاب باشد به طور مثال در روز چهارشنبه 2 آیتم "پاتوق ورزشی" که توسط "زهرا نکوبخت" و "چه خبر از کجا" که توسط "الهه جدیدی" اجر امی‌شود، روی آنتن می‌رود. 

وی در این باره تصریح کرد: جذابیت این دو آیتم در روز چهارشنبه به قدری زیاد بود که برنامه را به روز خبری تبدیل کرده و این دو مجری از مجریان اصلی آن روز "بچه‌های ایران" شده‌اند و مجموع برنامه را پوشش می‌دهند. 

وی درخصوص قسمت‌های مختلف برنامه "بچه‌های ایران" عنوان کرد: آیتم کارگاه‌ها بدلیل تنوع بصری و دادن آگاهی و اطلاعات به شکل جدید ارتباط بهتری با مخاطب برقرار کرده و با اقبال زیادی از سوی مخاطب و مدیران روبه رو شده است. 

"سلامیان" بیان کرد: برنامه بچه‌های ایران ضعف است که در همه مناسبت‌ها، حوادث و اتفاقات، خوب و فعال عمل کند به طور مثال آیتم "بچه‌های غزه" در طول مدت 48 ساعت روی آنتن رفت و همین انعطاف آن سبب تفکیک باقی از سایر برنامه‌ها می‌شود. 

این تهیه کننده اظهار داشت: در ایام سوگواری با آیتم‌هایی چون "ماه ما" یا "بچه‌های محرم" و یا در مسایل سیاسی و انتخابات برنامه "بچه‌های ایران" خیلی خوب و موفق عمل کرده است. 

وی افزود: در دوران انتخابات ریاست جمهوری و زمانی که کابینه دولت درحال شکل‌گیری بود برای نوجوانان برنامه ویژه‌ای داشتیم که از سوی مخاطبان و مدیران پاسخ مثبت گرفته شد. 

"سلامیان" تأکید داشت: به خاطر عملکرد مثبت برنامه بچه‌های غزه "علی دارابی" معاون سیما دستور داد تا یک برنامه نوجوان و جوان درشبکه 3 سیما از سوی عوامل بچه‌های ایران ساخته شود. 

وی درخصوص برنامه جدید خود در شبکه 3 عنوان کرد: برنامه ترکیبی "تازه نفس" از اوایل مهرماه از شنبه تا پنج شنبه به مدت 60 دقیقه از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود. 

وی در این باره ادامه داد: برنامه "تازه نفس" توسط مجریانی چون اشکان حقیقی، محمد مهدی مروی، فرشید رشید و نجمه جودکی اجرا خواهد شد. 

وی درباره جزئیات بیشتر این برنامه تصریح کرد: حوزه مخاطبان برنامه "تازه نفس" بین 15 تا 30 سال هستند که این برنامه از آیتم‌هایی چون "مجری شو" که طنز تشکیل می‌شود که در بخش مجری شو به شکل گسترده از جوانان تست اجرا می‌گیرند. 

وی درخصوص آیتم "طنز" اینگونه بیان کرد: در آیتم "طنز" مشاوره‌های اشتباه با نوجوانان و جوانان داده می‌شود که بعد از زبان طنز توسط کارشناس این مشاوره‌ها به شکل درست اصلاح می شود. 

"سلامیان" عنوان کرد: در برنامه تازه نفس آیتم‌هایی چون "کارگاه‌های آموزشی"، "گردشگری"، "خلاقیت" داریم و در بخشی از برنامه حیوان زنده نیز در استودیو برنامه آورده می‌شود. 

این تهیه کننده در ادامه بیان کرد: "مناظره" یکی از آیتم‌های جذاب "تازه نفس" است و میان شخصیت‌های تاریخی و اروپایی این مناظره انجام می‌شود به طور مثال مناظره بین گوته و ابوریحان بیرونی یکی از این بخش‌ها خواهد بود؛ علاوه بر آن گزارش‌های جدید مردمی، "مهمانان ویژه" نیز از آیتم‌های دیگر این برنامه است. 

وی بیان کرد: برنامه "تازه نفس" در 40 آیتم طراحی شده که تهیه کنندگی و کارگردانی این برنامه توسط خود من انجام می شود. 

وی دلیل موفقیت "بچه‌های ایران" را اینگونه عنوان کرد: نکته مهم "بچه‌های ایران" جوان بودن عوامل پشت دوربین و جلوی دوربین است که بالاترین سن آنها 32 سال است که این گروه با وجود برخورداری از سن پایین، بزرگترین کارها را انجام داده‌اند و این خود یک امتیاز مثبت برای رسانه ملی است که چنین نیروهای خوب و کارآمدی را تربیت کرده است. 

وی در پایان خاطر نشان کرد: این نکته را بدور از اغراق می‌گویم هیچ برنامه‌سازی از ساخت چنین برنامه‌ای بر نمی‌آید که با کیفیت خوب یک برنامه‌ای چون "بچه‌های غزه" را روی آنتن ببرد که درجه ارزشی آن به حدی باشد که رئیس جمهور، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس پیام بدهند در تاریخ این رویداد وجود نداشته و این برای من بسیار ارزشمند است که برای اولین بار این اتفاق در رسانه ملی اتفاق افتاد که پشت این اتفاق یک گروه جوان بوده و این بسیار ارزشمند است که عزت‌الله ضرغامی اینگونه به حضور جوانان اهمیت می‌دهند. 


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار