حریق گسترده انبارهای مواد غذایی، چوب و لوازم یدکی خودرو در منطقه رباط طرق واقع در شرق شهر مشهد با تلاش 100 مامور آتش نشان مهار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، افسر نگهبان سازمان آتش نشانی مشهد گفت: در پی اعلام این حادثه، بامداد امروز آتش نشان از 32 ایستگاه به محل آتش سوزی اعزام شدند.

سرآتشیار ایوب خجسته افزود: گرچه انبار لوازم یدکی خودرو کانون اصلی این حریق بود اما به علت گستردگی دامنه آن، شعله های آتش به سرعت به انبار چوب و مواد غذایی مجاور در مساحتی بالغ بر دو هزار مترمربع سرایت کرد.

وی گفت: آتش نشانان با توجه به نبودن مالکین انبارها، با استفاده از تجهیزات ویژه اقدام به برش قفلها نمودند و پس از قطع جریان برق و گاز با شناسایی کانونهای آتش سوزی از گسترش آن جلوگیری کردند.

افسرنگهبان سازمان آتش نشانی مشهد افزود: عملیات کاوش دراین محدوده همچنان ادامه دارد اما حادثه هیچ مصدومی نداشت ولی خسارات مالی گسترده ای بر جای گذاشته است.

وی تصریح کرد: ماموران راهنمایی و رانندگی و نیروی انتظامی نیز برای جلوگیری از بی نظمی و نیز کارکنان شرکت برق به منظور اقدامهای لازم در این عملیات سازمان آتش نشانی را یاری کردند.

سرآتشیار خجسته همچنین با اشاره به وقوع حریقی دیگر در انبار علوفه واقع در تپه سلام در حوالی مشهد گفت: این آتش سوزی حوالی ساعت 23 شب گذشته به ستاد اعلام لذا 30 آتش نشان از شش ایستگاه به همراه 11 خودروی اطفاء حریق به محل اعزام شدند.

وی با بیا اینکه کانون اصلی این حریق نیز انبار علوفه با مساحت تقریبی 400 مترمربع بود، افزود: این آتش سوزی با تاخیر زیاد و در شرایط توسعه به ستاد فرماندهی اعلام شده بود لذا شعله های آتش کل این انبار را فرا گرفته بود و در حال سرایت به انبارهای مجاور بود.

افسرنگهبان سازمان آتش نشانی مشهد افزود: عملیات اطفاء حریق ولکه گیری این حادثه که فقط خسارت مالی بر جای گذاشت.

انتهای پیام//

برچسب ها: آتش سوزی ، مهار آتش ، حریق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.