محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصار الله در واکنشی به بیانیه کشورهای دهگانه حامی طرح کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس پاسخ داد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری"الإتحاد پرس" در اولین واکنش از سوی گروه حوثی به بیانیه کشورهای دهگانه حامی طرح شورای همکاری خلیج فارس، "محمد عبدالسلام"، سخنگوی جنبش انصار الله این بیانیه را دخالت در امور یمن قلمداد و آن را محکوم کرد.

وی در گفتگو با شبکه  ماهواره ای "آزال" ابراز امیدواری کرد که  نقش وی همراهی با ملت یمن باشد نه تقابل با آنها.

وی در گفتگو با این شبکه دخالت در اموریمن را در این سطح و نیز تقابل با اراده ملی که خواهان اصلاحات اقتصادی و تغییر این دولت که نمونه ای از شکست هستند را محکوم نمود.

وی گفت: هنگامی که افرادی بصورت تحریک آمیز می‌آیند تا دولتی که به شهادت همگان شکست خورده را بر مردم یمن اعمال نمایند، این مسأله این تصویر را به ذهن متبادر می سازد که این کشورها خواسته‌های دیگری دارند که خواسته هایشان به منفعت ملت نیست.

سخنگوی جنبش انصار الله همچنین اعلام کرد که این کشورها خود قبول نخواهند کرد که مردم کشورهایشان به این سطح از وخامت اقتصادی و سیاسی و امنیتی که مردم یمن از دیر زمان با آن مواجه بوده اند برسند و شاید این دولت شکست خورده ترین دولتی است که تاریخ جدید یمن شاهد آن بوده است.

وی همچنین درباره بیانیه کشورهای دهگانه با رد دخالت‌های خارجی در یمن گفت: "آن ها از چه سخن میگویند و آنها اصلا چکاره‌اند که ازدخالت های خارجی در یمن سخن می‌گویند."

وی دخالت های خارجی که منجر به اعمال تصمیم یا موضعی شود را دخالت آشکار در امورکشور قلمداد کرد.

وی درباره مذاکرات نیز اعلام کرد: درصورت امضای نهایی یک توافق، این مسأله برای مردم آشکارخواهد شدو مردم خواهد فهمید که بندهای این توافق چیست.

گفتنی است، ده کشور حامی طرح شورای خلیح فارس در بیانیه ای با دخالت آشکار در اوضاع داخلی یمن، از اوضاع این کشور ابراز نگرانی کرده بودند.

آنها در این بیانیه مدعی شده بودند  اقدامات جنبش انصار الله منجر به سرنگونی دولت یمن خواهد شدو از این جنبش خواسته بودند تا نیروهایخود را از استان عمران خارج سازد


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار