رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در تدوین برنامه های پژوهشگاه اصل را بر سازماندهی این مرکز گذاشته ایم و توانسته ایم بسیاری از برنامه های خود را در یکسال گذشته به نتیجه برسانیم.

  به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، محمد  خوانساری رییس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با اعلام این خبرگفت: سازماندهی نیروی انسانی و حمایت از پژوهشگران داخلی و خارجی را به عنوان یکی از ضرورت های این مرکز  دنبال می کنیم.

وی حمایت از تولید بومی و بومی سازی را در راستای ارتقای پژوهش‌ها و حمایت از  پژوهشگران و تعاملات با ایرانیان داخلی و خارجی عنوان کرد و افزود: اگر در کشور سرمایه‌گذاری هدفمند انجام دهیم و بسترهای مناسب برای مشارکت عموم جوانان فرهیخته و فارغ التحصیلان کشور را فراهم کنیم، نتایج خوبی را در حوزه‌ی توسعه‌ی فناوری و ایجاد اشتغال در کشور به دست خواهیم آورد.

خوانساری اظهارکرد: پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحققات مخابرات ایران) با بیش از 40 سال سابقه در حوزه‌‌‎های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات، در بخش تحقیقات بنیادی راهبردی و سیاست گذاری در پاسخ به نیازهای کشور، همچنین در گسترش مرزهای دانش بشری در حوزه‌ی ICT فعالیت مستمر داشته است.

وی با بیان این که تبادل و تعامل با مراکز علمی و دانشگاه‌ها را در دستور کار داریم  گفت: از مهمترین ماموریت‌های این پژوهشگاه می‌توان به برنامه‌ها و سیاست گذاری پژوهشی به سمت اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

خوانساری اظهار داشت: پاسخگویی به نیازهای پژوهشی وزارت ارتباطات از دیگر وظایف این پژوهشگاه است که برای رسیدن به این هدف بسترسازی لازم برای استفاده از جذب نخبگان در قالب هیات علمی و پژوهشگران در داخل و خارج از کشور را در برنامه کاری قرار داده‌ایم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر در کشور سرمایه‌گذاری هدفمند انجام دهیم و بسترهای مناسب برای مشارکت عموم جوانان فرهیخته و فارغ التحصیلان کشور را فراهم کنیم، نتایج خوبی را در حوزه‌ی توسعه‌ی فناوری و ایجاد اشتغال در کشور به دست خواهیم آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار