نخبه پروری را جایگزین فرار مغز‌ها کنیم/ تشویق دانشجویان المپیاد مقطعی نباشد

نخبه پروری از مسئولیت‌های خطیر مسئولان دانشگاهی است و نباید تشویق دانشجویان موفق در المپیادهای علمی مقطعی دنبال شود.

سعید عسگریان دانشجوی رشته کار‌شناسی ارشد مددکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و برگزیده ششمین المپیاد علمی دانشجویان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران  ضمن خبر کسب مدال نقره در ششمین المپیاد علمی دانشجویان وزارت بهداشت افزود: این المپیاد در چهار حیطه استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت و هنر در امور پزشکی برگزار گردید و تیم سه نفره دانشگاه علوم بهزیستی در حیطه مدیریت نظام سلامت حائز مدار نقره شد. 

عسگریان گفت: سلامت و تحول نظام سلامت از مباحث مهم تمام جوامع است و با بکار گیری دانشجویان نخبه پزشکی می‌توان شاهد نتایج موثری در این عرصه و همچنین ارتقاء نظام سلامت بود. 

وی افزود: وقتی دانشجویان مدالی کسب می‌کنند و موفقیتی به دست می‌آورند زمینه پذیرش آنان در سایر کشورها به همراه تسهیلات مناسب فراهم می‌شود و این در صورتی است که با حمایت همه جانبه متولیان آموزش و پژوهش آموزش عالی کشور می‌توان نخبه پروری و خدمت به هموطنان در ایران را جایگزین فرار مغز‌ها نمود. 

معصومه سیاح دانشجوی کار‌شناسی ارشد مددکاری در ادامه این گزارش و در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ضمن کسب مدال نقره دیگر توسط دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اذعان داشت: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از دانشگاه‌های تیپ ۳ است و با توجه به زمان محدود، پتانسیل خود را به نمایش گذاشت که این موضوع با حمایت همه جانبه اساتید و مسئولین می‌تواند زمینه ساز تقویت و تعامل هر چه بیشتر دانشجویان برگزیده و در ‌‌نهایت ارتقاء علمی دانشگاه باشد. 

سیاح با تاکید بر شناسایی نیروهای جوان دانشگاه و بکارگیری دانشجویان در پروژه‌های علمی و طرح‌های تحقیقاتی را بخشی از خواسته‌های دانشجویان المپیادی دانست. 

وی گفت: مسئولان نباید تنها به کسب مدال بسنده کنند بلکه با برنامه ریزی هدفمند، بکارگیری دانشجویان در فعالیتهای علمی و برگزاری کارگاه‌های آماده سازی زمینه ساز تشویق دانشجویان باشند. 

سعید عسگریان و معصومه سیاح دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی حائز ۲ مدال نقره در ششمین المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی شدند و در پایان از حمایت اساتید راهنمای خودشان دکتر حسین محققی، دکتر شعربافچی و شریفیان قدردانی نمودند. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار