یازدهمین جشنواره سراسری تئاتر کرُدی با معرفی آثار برتر در سقز به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبر نگاران سنندج، در این جشنواره در بخش بروشور،تندیس،دیپلم افتخار و 2 میلیون ریال جایزه  نقدی به اثر سرودی هه زار ئوفیلیای ئه ویندار ، در بخش طراحی نور ، تندیس،دیپلم افتخار و 2 میلیون ریال جایزه  نقدی به کار سه مایه ک بو گه رانه وه ی بوکه که کان، در بخش موسیقی، رتبه دوم شامل لوح تقدیر و 3 میلیون ریال جایزه به اثر با ده نگ نازارو گاوه رو له ژیر سه رم بیت و رتبه اول شامل تندیس،دیپلم افتخار و 4 میلیون ریال جایزه نقدی به سرودی هه زار ئوفیلیای ئه ویندار و در بخش طراحی لباس، تندیس،دیپلم افتخار و 4 میلیون ریال جایزه  نقدی به کار ،"هه لو " اختصاص یافت.
هیئت داوران این جشنواره در بخش طراحی صحنه رتبه دوم را شامل،لوح تقدیر و 3 میلیون ریال جایزه نقدی به کار سه مایه ک بو گه رانه وه ی بوکه که کان و رتبه اول را شامل تندیس،دیپلم افتخار و 4 میلیون ریال جایزه نقدی به تئاتر سرودی هه زار ئوفیلیای ئه ویندار اختصاص دادند.
هیئت داوران در بخش نمایش نامه نویسی جایزه رتبه سوم را شامل لوح تقدیر و 2 میلیون ریال به گرایلی،جایزه دوم را شامل لوح تقدیر و 3 میلیون ریال به سه مایه ک بو گه رانه وه ی بوکه که کان و جایزه اول را شامل تندیس جشنواره،دیپلم افتخار و 5 میلیون ریال به با ده نگ نازارو گاوه رو له ژیر سه رم بیت اهدا نمودند.
در بخش بازیگری زن بازیگر نمایش با ده نگ نازارو گاوه رو له ژیر سه رم بیت حائز رتبه سوم، بازیگر زن نمایش سه مایه ک بو گه رانه وه ی بوکه که کان رتبه دوم و بازیگر زن نمایش سرودی هه زار ئوفیلیای ئه ویندار رتبه اول را به خود اختصاص داد.
هیئت داوران یازدهمین جشنواره تئاتر کردی در بخش بازگیری مرد،جایزه رتبه سوم را شامل لوح تقدیر و 2 میلیون ریال جایزه نقدی به بازیگر نمایش گرایلی، رتبه دوم را شامل لوح تقدیر و 3 میلیون ریال جایزه نقدی به بازیگر تئاتر گیلگه میش و رتبه اول را شامل تندیس، دیپلم افتخار و 5 میلیون ریال به نمایش هه لو اهدا کردند.
در این جشنواره هیئت داوران از بازیگر خردسال نمایش های شهرهای مریوان، دو بازیگر قوچان و دوبازیگر نمایش کریوه ی خوله میشی ئه سپانی ئاسمان از سقز با اهدای لوح وجایزه نقدی تقدیر کردند.
در بخش کارگردانی نیز جایزه اول شامل تندیس،دیپلم افتخار و 5 میلیون ریال به کار مریوان،جایزه دوم شامل لوح تقدیر و 3 میلیون ریال به کار مهاباد وجایزه سوم شامل؛لوح و 2 میلیون ریال به نمایش بوکان رسید.
هیئت داوران از کار شهر کرمانشاه وعراق که در بخش جنبی و ویژه نمایش داده شدند به صورت ویژه تقدیر و دیپلم افتخار،تندیس و 5 میلیون ریال جایزه به هر کدام از آنان تقدیم نمودند.
در این جشنواره،کارهای مریوان و مهاباد جهت اجرا در بخش صحنه ای 32 مین تئاتر فجر معرفی شدند.
در این دوره از جشنواره کارهایی از استانهای کردستان (سنندج، مریوان، سقز(دو کار)، آذربایجان غربی (بوکان و مهاباد)،خراسان شمالی( قوچان)، در بخش مسابقه ،کاری از کرمانشاه برای اجرا در بخش خارج از مسابقه(جنبی) واثری از شهر سلیمانیه عراق برای اجرا در بخش ویژه حضور داشتند.
هیئت بازبین این جشنواره را خسرو سینا،صابر دل بینا وصلاح محمدی برعهده داشتند. و هیئت داوران این جشنواره برعهده قطب الدین صادقی،حسن دادشکر و تینو صالحی بود.
"سه مایه ک بو گه رانه وه ی بوکه که کان" به کارگردانی فاتح بادپروا،"گیلگه میش" به کارگردانی رحیم عبدالرحیم زاده،"هه لو "به کارگردانی علیرضا اسماعلی،"کریوه ی خوله میشی ئه سپانی ئاسمان" به کارگردانی شهربانو هادی،"گرایلی" به کارگردانی میترا بابایی،"سرودی هه زار ئوفیلیای ئه ویندار "به کارگردانی امید خاکپور و با ده نگ نازارو گاوه رو له ژیر سه رم بیت" به کارگردانی حمید رضا احمدی کردستانی در بخش مسابقه و اثر "گوی له دوایین وشه کان بگره "به کارگردانی مرتضی اسدی مرام از کرمانشاه در بخش جنبی و اثر"سالی نامو بون"از سلیمانیه عراق اجرا شدند.
این جشنواره 18 تا 22 شهریور ماه در سالن اداره فرهنگ وارشاد اسلامی سقز برگزار شد.
برچسب ها: اختتامیه ، جشنواره ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.