وزیر اول اسکاتلند در اظهاراتی گفت مردم اسکاتلند در رابطه با کمپین استقلال خود از لندن نمی‌هراسند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، "الکس سالموند"، وزیر اول اسکاتلند می‌گوید مردم اسکاتلند در رابطه با کمپین استقلال خود از شرکت‌های نفتی یا لندن نمی‌هراسند.

سالموند روز شنبه (۲۲ شهریور) در خلال آغاز به کار کمپین "نه" که هدفش منصرف کردن مردم اسکاتلند از دادن رای موافق در همه پرسی آتی استقلال این کشور است، به بیان این مطالب پرداخت.

بانک پادشاهی اسکاتلند (RBS) که یکی از بزرگترین بانک‌های انگلیس به شمار می‌رود روز پنج شنبه اعلام کرد در صورتی که مردم اسکاتلند هفته آینده رای به استقلال دهند، مقر خود را به انگلیس منتقل می‌کند.

سالموند گفت: "روز بعد از رای آری، کمپین‌های بله و نه دیگر وجود نخواهند داشت." وی افزود با سخاوتمندی و بزرگواری همه مردم اسکاتلند در روز همه پرسی، استقلال کشور محقق خواهد شد.

"جیم سیلارز"، معاون پیشین حزب ملی گرای اسکاتلند پیشتر در روز شنبه بدلیل ابراز نگرانی شرکت نفتی British Petroleum درباره استقلال اسکاتلند از انگلیس، نسبت به مجازات بالقوه‌ی این شرکت هشدار داد.

سیلارز گفت: "در یک اسکاتلند مستقل، شرکت نفت انگلیس باید معنی جزئی یا کلی ملی گرایی را همانگونه بیاموزد که در دیگر کشورهایی که به اندازه ما مجبور نشده‌اند از خود نرمش نشان دهند، آموخته است."

این تحولات در حالی به وقوع می‌پیوندد که ملی گرایان اسکاتلند، انگلیس را متهم کرده‌اند پیش از این رای گیری کمپین وحشت به راه انداخته تا مردم اسکاتلند را از رای دادن برای جدایی از انگیس منصرف کنند.

اسکاتلند برای تعیین آینده خود در ۱۸ سپتامبر یک همه پرسی ملی برگزار خواهد کرد. همه پرسی استقلال می‌تواند بعد از ۳۰۰ سال اتحاد سیاسی منجر به جدایی اسکاتلند از انگلیس شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: سالموند ، اسکاتلندی ، لندن ، ترس ، وزیر ، اول ، نه ، اری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار