ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: گمرک بازرگان بیش‌ترین سهم ارزشی و وزنی گمرکات آذربایجان غربی در واردات کالا را داشته است.

میرهاشم سیداحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت:‌ در پنج ماهه امسال، 207 هزار تن کالا از گمرکات و بازارچه‌های مرزی آذربایجان غربی وارد کشور شده است.

وی با اشاره به اینکه 98 درصد کالاها به لحاظ سهم وزنی از طریق گمرکات و دو درصد دیگر از طریق بازارچه‌های مرزی استان وارد کشور شده‌اند، تصریح کرد: 204 هزار تن کالا به ارزش 251 میلیون دلار در طول پنج ماهه امسال از طریق گمرکات و 3 هزار تن کالا نیز به ارزش 9 میلیون دلار نیز از طریق بازارچه‌های استان وارد کشور شده‌اند.

وی با اشاره به ارزش دلاری کالاهای وارداتی نیز گفت: ارزش دلاری کالاهای وارداتی از طریق مبادی رسمی گمرکی و بازارچه‌های استان به داخل کشور در حدود 260 میلیون دلار بوده است.

سیداحمدی با اشاره به سهم گمرکات و بازارچه‌های استان به لحاظ سهم ارزشی کالاهای وارداتی در طول پنج ماه امسال تصریح کرد: ‌97 درصد کالاهای وارداتی نیز به لحاظ سهم ارزشی آنها از طریق مبادی گمرکی و سه درصد باقی نیز از طریق بازارچه‌های مرزی وارد کشور شده‌اند.

وی به مقایسه این آمار با آمار وزنی و ارزشی کالاهای وارداتی در طول مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و افزود: در مدت مشابه سال قبل 163 هزار تن کالا به ارزش 227 میلیون دلار از گمرکات و بازارچه‌های مرزی استان وارد کشور شد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی افزود: بر این اساس میزان واردات در پنج ماه امسال به لحاظ وزنی 27 درصد و به لحاظ ارزشی 15 درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه گمرکات و بازارچه‌های مرزی بازرگان در این مدت بیشترین سهم را به لحاظ وزنی کالاهای وارداتی از طریق مبادی مرزی و گمرکی استان به کشور داشته است، گفت: بر این اساس 119 هزار و 862 تن کالا از این طریق وارد کشور شده است.

سیداحمدی ادامه داد: در پنج ماه امسال بیشترین کالاهای وارداتی به لحاظ سهم ارزشی متعلق به گمرک بازرگان و بازارچه‌های مرزی آن بوده و بر این اساس کالاهایی به ارزش 162 میلیون و 51 هزار دلار ‌از این طریق وارد کشور شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس ارزش کالاهای وارداتی از طریق گمرک بازرگان و بازارچه‌های آن 21 درصد نسبت به سال قبل رشد داشته استش

منبع:فارس
.

برچسب ها: گمرک ، ناظر ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.