وزیر امورخارجه کشورمان گفت: مکزیک و سایر کشورها می‌توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند و بندر چابهار امکان دسترسی به افغانستان و آسیای مرکزی را به خوبی فراهم کرده است.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران،"کارلوس ایکاسا" معاون وزیر امور خارجه مکزیک که به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده است با "محمدجواد ظریف" وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.
 
وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به مناسبات تاریخی دو کشور به افزایش رایزنی‌ها و ارتقاء مناسبات طرفین تاکید کرد.
 
ظریف با اشاره به مراودات فرهنگی بین دو کشور، تصریح کرد: مکزیک و سایر کشورها می‌توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند کشور از ظرفیت‌های زیادی برای افزایش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف برخوردارند.
 
وی به عنوان نمونه به قابلیت‌های ترانزیتی کشورمان اشاره کرد و افزود : مکزیک و سایر کشورها می‌توانند از طریق ایران به مراوده با کشورهای آسیای میانه بپردازند و بندر چابهار امکان دسترسی به افغانستان و آسیای مرکزی را به خوبی فراهم کرده است.
 
"کارلوس ایکاسا" نیز در این دیدار با اشاره به سفر خود به جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: مکزیک خواستار روابط خوب با همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران است.
 
معاون وزیر امور خارجه مکزیک اضافه کرد: ما ایران را بازیگر مهم در منطقه می‌دانیم و از اینرو خواستار تداوم گفتگو و رفت و آمد هیئت‌های دو کشور به پایتخت‌های یکدیگر هستیم.   
 
انتهای پیام/
برچسب ها: مکزیک ، ایران ، ترانزیت ، دیدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار