خیلی از دختر و پسرهایی که خود را برای ازدواج آماده می‌کنند یا بتازگی ازدواج کرده‌اند، نگران رابطه‌شان با خانواده همسر هستند. آنها از یک طرف به تشکیل زندگی مشترک و داشتن زندگی ایده‌آل با همسرشان فکر می‌کنند و از طرف دیگر نگران حرف‌ها و نظرات خانواده همسرشان هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اگر فکر می‌کنید ارتباط با خانواده همسرتان چندان اهمیتی در زندگی شما ندارد و زندگی مشترک‌تان می‌تواند بدون ارتباط با آنها هم شکل بگیرد و ادامه پیدا کند، باید بدانید در اشتباه هستید و همین طرز فکر غلط می‌تواند بزودی شما را با مشکلات زیادی روبه‌رو کند. پس بدون این‌که این موضوع مهم را نادیده بگیرید یا آن را کم‌اهمیت جلوه دهید، با چشمانی باز و منطقی در این مورد تصمیم بگیرید.

البته وقتی می‌گویند نباید نقش خانواده همسر را نادیده گرفت، منظور این نیست که به آنها اجازه دهید در زندگی خصوصی شما دخالت کنند بلکه باید آنها را بشناسید و با کسب این شناخت و آگاهی درباره ازدواج و آینده‌تان تصمیم‌گیری کنید.

پیش از هر چیز یادتان باشد پدر و مادر همسرتان هیچ وقت نمی‌توانند جای پدر و مادر واقعی شما را بگیرند و برای همین باید مراقب نقش‌هایتان باشید. یعنی اگر شما عروس یا داماد خانواده‌ای می‌شوید، بپذیرید​ نقش‌تان با دختر و پسر خانواده فرق دارد. از طرف دیگر نباید در بحث‌ها و موضوعاتی که همسرتان با خانواده‌اش دارد، خیلی دخالت کنید. اجازه دهید او خودش مشکلاتی را که در گذشته با خانواده‌اش داشته، حل کند و به نتیجه‌ای قطعی برسد. البته اگر از شما کمک خواست می‌توانید نظرتان را به او بگویید، اما تاکید کنید خودش باید تصمیم بگیرد.

روابط‌تان را مدیریت کنید


خیلی از دختر و پسرهایی که خود را برای ازدواج آماده می‌کنند یا بتازگی ازدواج کرده‌اند، نگران رابطه‌شان با خانواده همسر هستند. آنها از یک طرف به تشکیل زندگی مشترک و داشتن زندگی ایده‌آل با همسرشان فکر می‌کنند و از طرف دیگر نگران حرف‌ها و نظرات خانواده همسرشان هستند. برای همین دائم در ذهن‌شان این سوال وجود دارد که چطور باید با این خانواده برخورد کرد؟ آیا باید از آزادی‌های شخصی خودشان بگذرند و به حرف‌های آنها احترام بگذارند یا این‌که باید بر نظرات خودشان اصرار داشته باشند و دیدگاه خانواده همسرشان را نادیده بگیرند؟

متخصصان در پاسخ به این افراد می‌گویند، اولین نکته این است که نباید فراموش کنید همسرتان خانواده‌ای دارد که به آنها وابسته است. شما نمی‌توانید همسرتان را جدا از خانواده‌اش بخواهید. پس اگر در برقراری رابطه با آنها مشکلی دارید از همین امروز راه‌حلی برای آن پیدا کنید. باید به سویی حرکت کنید که با حفظ حریم زندگی خود و همسرتان، احترام خانواده او را هم نگه دارید. در صورتی که این مشکل را خیلی جدی می‌بینید حتما با یک مشاور خانواده مشورت کنید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.