استاندار تهران گفت: تمامی احکام صادر شده در خصوص ساخت و سازهای غیر مجاز قطعاً اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، سید حسین هاشمی در نوزدهمین جلسه ستاد ساماندهی، پیشگیری و مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز استان تهران در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در برخی از شهرستان‌های استان تهران ۶۰ الی ۷۰ درصد از این آراء اجرا شده است و در استان تهران نیز به دنبال آن هستیم که تمامی آراء را اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، آب منطقه، راه و شهرسازی هرکدام گزارشی را از اقدامات انجام شده و احکام صادر شده در حوزه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز ارائه کردند، ادامه داد: در این جلسه بنده از نحوه صدور احکام و اجرای آن نیز از مسئولان ذیربط گزارش خواستم که در رابطه با ساخت و ساز غیر مجاز چه اقداماتی انجام شده است که دستگاه‌های ذیربط گزارشات خود را ارائه کردند که البته برخی از دوستان توضیحاتی داشتند و بنده تاکید کردم که هیچ توجیهی قابل قبول نیست.

استاندار تهران با تاکید بر اینکه باید احکام صادر شده در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز اجرا شود، گفت: در این زمینه مشکلاتی از سوی دستگاه‌های ذیربط در زمینه تأمین نیرو، تجهیزات و امکانات مطرح شد که در نهایت قرار شد در این بخش تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ستاد ساخت و سازهای غیرمجاز در استانداری مسئولیت هماهنگی فی مابین دستگاه‌ها را به عهده خواهد داشت، گفت: گزارشاتی که در جلسات ارائه می‌شود نسبت به گذشته از لحاظ احکام و اجرا قابل قبول است.

هاشمی با اشاره به اینکه صدور احکام و اجرا نسبت به گذشته قابل قبول تر است، بیان داشت: نسبت به سالهای قبل آمار احکام صادره و اجرا شده قابل مقایسه نیست و در این جلسات تکلیف کردیم که شهرستان‌های نقاط آسیب‌پذیر در بحث ساخت و سازهای غیرمجاز شناسایی و در نهایت گزارشات لازم ارائه شود.

وی در ادامه به همکاری قوه قضاییه در صدور احکام ساخت و سازهای غیرمجاز اشاره کرد و گفت: دستگاه‌هایی مثل جهاد کشاورزی، منابع طبیعی و شهرداری، آب منطقه و شهرسازی براساس قانون اجازه تخریب را دارند و می توانند در این بخش ورود پیدا کنند چرا که دستگاه‌های اشاره شده نیازی به حکم قضایی ندارند و می‌توانند براساس وظیفه ذاتی خودشان اقدام کنند.

استاندار تهران با اشاره به اجرای تعداد آرای صادر شده برای تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: در برخی از مکانها 60 و در برخی از مناطق 70 درصد از آراءها اجرا شده است و در استان تهران نیز کل احکام باید صادر شود و نباید احکامی که قوه قضاییه صادر می‌کند به تأخیر بیفتد.
وی اظهار داشت: احکام صادر شده به ترتیب اجرا شود و این کار به صورت اتوماتیک وار عملیاتی شود و با این کار از ساخت و سازهای غیر مجاز جلوگیری شود.

هاشمی با اشاره به اینکه چه میزان از ساخت و سازهای غیر مجاز مربوط به مسئولان است، گفت: ما نمی‌خواهیم در این موضوع ورود پیدا کنیم و دنبال اجرای قانون هستیم و اگر بخواهیم دنبال این موارد باشیم حاشیه‌های زیادی خواهد داشت و اگر احساس کنیم ساخت و سازها به اشخاص خاص تعلق دارند گزارشات آن را به صورت محرمانه ارائه خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار