مجموعه مستندهای جدید «تاریخ قزاق» با هدف بررسی تاریخ نظامی ایران از دوره قاجار تا ابتدای سلطنت پهلوی اول در چهارده قسمت 30 دقیقه ای، هر شب ساعت 22:20 روی آنتن می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه چهار مجموعه مستندهای جدید «تاریخ قزاق» با هدف بررسی تاریخ نظامی ایران از دوره قاجار تا ابتدای سلطنت پهلوی اول در چهارده قسمت 30 دقیقه ای، هر شب ساعت 22:20 روی آنتن می‌رود.

بنابر این گزارش؛ این برنامه در قسمت اول، مروری بر اوضاع نظامی ایران از پایه گذاری قاجاریه تا عصر ناصری و بویژه عملکرد نیروی قزاق خواهد داشت.
 
گفتنی است از ابتدای پایه گذاری قاجاریه تا هنگامی که ناصرالدین شاه در میدان بزرگ شهر سن پطرزبورگ شاهد رژه قوای قزاق بود، ایران و ایرانیان ماجراهای بسیاری را در حوزه جنگهای داخلی و خارجی پشت سر گذارده بودند و بر این اساس مسائل مربوط به امور نظامی همواره یکی از دغدغه های اصلی حکومتگران در این دوران را تشکیل داده است.
 
شایان ذکر است حضور کارشناسانی همچون: استاد عبدالله انوار استاد تاریخ دانشگاه، دکتر رضا شعبانی استاد تاریخ دانشگاه، قاسم تبریزی پژوهشگر حوزه تاریخ و ... روایت تاریخ در این برنامه را ملموس تر خواهد کرد.

لازم به ذکر است؛ این برنامه در گروه معارف و اندیشه دینی شبکه چهار سیما به تهیه کنندگی محمد رحیمی و نویسندگی مسعود رضایی تولید شده است و حسین شمس رضوی گویندگی آنرا بر عهده دارد.


انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار