" خالد مشعل"، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانسی خبری در تونس بر لزوم سرعت بخشیدن در کمک به غزه و بازسازی آن تاکید کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی الجزیره لحظاتی پیش در خبری فوری گزارش داد، "خالد مشعل" رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در کنفرانسی خبری در تونس بر ضرورت تسریع در کمک به غزه و بازسازی آن تاکید کرد.

وی با اشاره به شباهت‌های موجود بین تونس و فلسطین این سوال را مطرح کرد که چگونه پیروزی غزه را تثبیت کنیم؟ 

مشعل در ادامه افزود: پنج اقدام برای تثبیت پیروزی  غزه وجود دارد که باید به آنها عمل کنیم. در درجه اول باید هر چه سریع تر به کمک غزه برویم و برای بازسازی آن اقدام کنیم و آنچه را دشمن خراب کرده است از منازل و تاسیسات زیربنایی گرفته تا بیمارستان‌ها و مدارس و مساجد و دیگر ویرانه‌های حملات دشمن مثل شبکه‌های برق و آب را دوباره بسازیم. 

کسانی که حماسه غزه را آفریدند و باعث افتخار ما شدند این استحقاق را دارند که جامعه انسانی وظیفه خود را در قبال آنها و غزه انجام دهد. در این کار نباید تعلل و بهانه تراشی کرد. نمی‌خواهیم این کمک رسانی و بازسازی به نفع یک حزب یا جنبش به ثبت برسد بلکه باید به نفع مردم غزه باشد. درهای غزه به روی همه باز است و هیچ شرطی برای کمک کردن تعیین نمی‌کنیم. از همه می‌خواهیم به غزه بروند و به صورت مستقیم به مردم کمک کنند. 

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: غزه بخشی از پیکره فلسطین است همانگونه که کرانه باختری و ذره ذره خاک فلسطین بخشی از این پیکره است. فلسطین بزرگتر از فتح و حماس و دیگر گروه هاست و نباید بازسازی و کمک رسانی به غزه را به هیچ بهانه‌ای عقب انداخت. 

وی با اشاره به گام دومی که برای تثبیت پیروزی غزه باید انجام شود افزود: بدون از دست دادن فرصت باید آشتی فلسطین را تکمیل کنیم و اوضاع داخلی فلسطین را بر اساس توافقاتی که در سال های گذشته در عرصه های مختلف اعم از انتخابات و اجرای دموکراسی و تشکیل دولت وفاق ملی و بازسازی سازمان آزادیبخش فلسطین و تثبیت مشارکت و سپردن قضاوت به صندوق های رای و رعایت آزادی های عمومی و حل همه مشکلات به دست آمده است، ساماندهی کنیم. 

ما بر این موضوعات اصرار می‌کنیم و به آن پایبند هستیم و هیچ راهی جز حرکت در این مسیر نداریم. ما دوران اختلافات را پشت سر گذاشته‌ایم و دیگر بازگشت آن را نمی‌پذیریم و شایسته نیست که در رسانه‌ها به یکدیگر اتهام بزنیم.

 هرگونه اختلاف را باید در دیدارهای مستقیم حل و فصل کنیم. گروه‌های فلسطینی به میانجی نیاز ندارند. گروه‌های فلسطینی قطع ارتباط نکرده‌اند ولی اختلافاتی بین ما هست که با گفتگو حل خواهد شد. سلاح فقط برای مقابله با دشمن است و در داخل فلسطین باید صلح و گفتگو و برادری و همکاری برقرار باشد. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار