سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در نشست خبری مشترک با جان کری همتای آمریکایی خود گفت: ما با وزیر امور خارجه آمریکا درباره نتایج کنفرانس جده برای مبارزه با تروریسم و تشکیل ائتلاف بین المللی گفتگو کردیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ شبکه تلویزیونی المصریه لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: سامح شکری وزیر امور خارجه مصر در نشست خبری مشترک با جان کری همتای آمریکایی خود در قاهره گفت: ما با وزیر امور خارجه آمریکا درباره نتایج کنفرانس جده برای مبارزه با تروریسم و تشکیل ائتلاف بین المللی گفتگو کردیم.

وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت: داعش ادعا می‌کند به اسم دین می‌جنگد، اما اسلام ارتباطی به جنایت‌های این گروه ندارد. 

کری افزود: ما با مقامات مصری درباره لزوم ادامه مبارزه با تروریسم به ویژه داعش که همه کشورها را تهدید می‌کند و اوضاع لیبی و پرونده هسته‌ای ایران گفتگو کردیم. مصر می‌تواند با مخالفت با اندیشه‌هایی که داعش تبلیغ می‌کند، نقش اساسی در مبارزه با این گروه ایفا کند. 

وی خاطر نشان کرد: هدف سفر من به منطقه تمرکز بر اهمیت مبارزه با داعش و نقش مهم مصر در آن بود.

کری افزود: ما با قاهره جنگ مشترکی علیه تروریسم داریم. مصر در خط مقدم مبارزه با گروه‌های افراطی در صحرای سینا قرار دارد.
 
کری گفت: من با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر درباره گام‌هایی که مصر می‌تواند برای کمک به مقابله با داعش در عراق بردارد، گفتگو کردم. 

وی خاطر نشان کرد: همه کشورهای شرکت کننده در ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش از دولت عراق حمایت می‌کنند. همه کشورها می‌توانند به عضویت این ائتلاف بین المللی برای مبارزه با تروریسم درآیند. تروریست‌هایی مانند داعش در جهان هیچ جایی ندارند. 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: ما برای تضعیف داعش و سپس شکست دادن آن در هر جایی که باشد تلاش خواهیم کرد. آمریکا به حمایت از مصر پایبند است و بر روابط راهبردی با این کشور تاکید داریم.


انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، نشست ، خبرب ، مصر ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار