معاون امور دام وزير جهاد کشاورزي از پيش بيني 50 ميليارد تومان در ستاد تنظيم بازار و ستاد هدفمند سازي يارانه ها براي حمايت از صادرات گوشت مرغ خبر داد و گفت:‌ در سال جاري بيش از 30 هزار تن گوشت مرغ و فرآورده هاي آن صادر شده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،حسن رکني گفت:  هنوز اين مبلغ عملياتي نشده است و به زودي دستور کار آن نهايي مي شود اما صادرکنندگان ما در عرصه صادرات گوشت مرغ فعال هستند. 

وي  افزود : توليد گوشت مرغ بيش از 2 ميليون تن در سال است که ماهانه به 170 تا 180 هزار تن مي رسد و 10 هزار تن مازاد توليد داريم که بايد براي ذخيره سازي استراتژيک خريداري شود يا براي صادرات آن برنامه ريزي کنيم و رويکرد دولت حمايت از صادرات است. 

رکني درباره پرداخت يارانه به توليد کنندگان شيرخام نيز گفت: در چهار ماه پاياني سال گذشته 300 ميليارد تومان از طريق وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ا ختيار کارخانه هاي لبني و خريداران شير خام قرار گرفت تا به دامداران پرداخت کنند که همه اين کار انجام شده است و گزارش آن به زودي ارائه خواهد شد .

وي افزود : براي سال جاري هم يارانه توليد شير خام پيش بيني شده اما هنوز عملياتي نشده است که اميدواريم به زودي تحقق يابد.

رکني گفت: فرقي هم نمي کند که دولت اين يارانه را از طريق وزارت جهاد کشاورزي يا وزارت صنعت پرداخت کند و قرار است معاونت برنامه ريزي رئيس جمهور مبلغ ان را تخصيص دهد و هنوز مبلغي پرداخت نشده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: مرغ ، گوشت ، صادرات ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار