مدیر کمیته امداد امام خمینی خوی از هزینه‌کرد یک میلیارد ریالی این نهاد برای بیمه تأمین اجتماعی مددجویان این شهرستان در 5 ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علی زینالی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های کمیته امداد برای حمایت از زنان سرپرست خانوار، پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای آنهاست که این مسئله در توانمندی اقتصادی خانواده‌های جامعه هدف نقش مهمی داشته است.

وی تصریح کرد: کمیته امداد خوی در راستای حمایت همه‌جانبه از طرح‌های اشتغال و خودکفایی برای تأمین آتیه مددجویان زیرپوشش اقدام به پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی آنها کرده است.

زینالی با اشاره به بیمه شدن زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی توسط کمیته امداد تصریح کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های حمایتی کمیته امداد از این افراد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: در طول پنج ماه نخست امسال بیش از یک میلیارد و 295 میلیون ریال بابت بیمه زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز شده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی خوی تعداد زنان سرپرست خانوار زیر 50 سال و مجریان طرح‌های خودکفایی زیرپوشش کمیته امداد خوی را 548 نفر اعلام کرد و افزود: این افراد از خدمات بیمه‌ای کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.

زینالی هدف از این اقدام را تأمین امنیت روانی برای زنان سرپرست خانوار، مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی و مددجویان زیرپوشش کمیته امداد بیان کرد و ادامه داد: هدف اصلی کمیته امداد تأمین استقلال اقتصادی مددجویان و برخورداری آنها از آینده‌ای روشن است تا بیمه‌های اجتماعی پشتوانه‌ای برای سال‌های آینده زندگی آنها باشد.

وی اضافه کرد: به این ترتیب افراد از مزایای بیمه بازنشستگی، از کارافتادگی و دریافت مستمری این بیمه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

زینالی بیمه کردن مددجویان را عاملی موثر در افزایش توان اقتصادی جامعه هدف عنوان کرد و گفت: بیمه کردن مددجویان خود عاملی مهم در خودکفا شدن آنها محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، بیمه ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.