بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بازگشت نیکلا سارکوزی، رئیس‌جمهور سابق فرانسه به قدرت وجود دارد و این در شرایطی است که این روزها میزان محبوبیت فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهور فعلی به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش یافته است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، نشریه فرانسوی فیگارو در گزارش خود در این زمینه آورده است: اگرچه سارکوزی قصد شرکت دوباره در انتخابات ریاست جمهوری را دارد، اما وی با پنج مشکل بزرگ بر سر راه خود در این زمینه روبرو است، پنج مشکلی که باید برای موفقیت در این عرصه بر آنان غلبه کند.

1) تردیدهای فرانسوی‌ها:
بر اساس نظرسنجی هفته گذشته که در فرانسه انجام شد، از هر 10 فرانسوی سه نفر و به عبارت دیگر تنها 27 درصد فرانسوی‌ها خواهان ریاست جمهوری دوباره سارکوزی هستند. در شرایطی که وی می‌خواهد بر فرانسه حکومت کند، درصد عمده‌ای از جمعیت این کشور بر این باورند که وی مشروعیت خود برای ریاست جمهوری را به طور کامل از دست داده است. این مانع بزرگی است که سارکوزی باید برای جلب حمایت اکثریت مردم برای ریاست جمهوری مجدد تلاش کند.

2) ترازوی عدالت:
 بر اساس مقاله نشریه لوموند، رئیس‌جمهور سابق جدیدا از سوی یک مقام قضایی برای انجام تحقیق درباره یک پرونده قضایی دیگر تهدید شده است. یکی از قضات شهر مارسی قصد دارد درباره چندین پرواز اختصاصی انجام شده در بازه زمانی دسامبر 2012 تا مارس 2013 که در دوران ریاست جمهوری سارکوزی انجام شده است، تحقیق کند. بنابراین به نظر می‌رسد سارکوزی ابتدا باید از این اتهاماتی که علیه وی وجود دارد، خلاص شود. لازمه حکومت بر یک کشور پاک بودن و دوری از هر فسادی است، بنابراین سارکوزی ابتدا باید منتظر بماند تا عدالت کار خود را انجام دهد.

3) رقیبی جدی با قدرت کافی برای رقابت در عرصه انتخابات:
با فرض اینکه سارکوزی بتواند در انتخابات ریاست جمهوری 2017 شرکت کند، باید اشاره شود که از هم‌اکنون بسیاری از مردم فرانسه قصد دارند به شخصی دیگر(آلن ژوپ، نخست‌وزیر و وزیر خارجه سابق) رای دهند. بسیاری پیش‌بینی می‌کنند که ژوپ در انتخابات سه سال دیگر پیروز خواهد شد. 

4) افزایش محبوبیت حزب جبهه ملی:
بسیاری البته با این که آلن ژوپ پیروز انتخابات خواهد بود، موافق نیستند و بر این باورند که مارین لی‌پن، رئیس حزب جبهه که سومین حزب بزرگ فرانسه است، در انتخابات به پیروزی خواهد رسید. در واقع نتایج نظرسنجی‌های انجام شده در اوائل ماه جاری حاکی از این است که لی‌پن رقیب اولاند در دور دوم انتخابات سال 2017 خواهد بود. 

5) تصور بدی که مردم از حزب اتحاد جنبش مردمی فرانسه دارند:
حزب اتحاد جنبش مردمی فرانسه به ریاست نیکلا سارکوزی مدتی است که تصویر عمومی خوبی در میان مردم فرانسه ندارد. به همین دلیل سارکوزی باید بر این مشکل بزرگ فائق آید تا در انتخابات موفق شود. این حزب اکنون به مانند گذشته متحد نیست و به نظر می‌رسد سارکوزی اکنون مجبور است بدون حزب به عرصه رقابت‌ها وارد شود، بدون هنیچ ابزار سیاسی و تنها برای فرانسه.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار