فصل نخست مستند ضریح امام حسین که در هفت قسمت برای پخش از سیمای جمهوری اسلامی ایران آماده شده در مراسمی ویژه با حضور استاد فرشچیان نگارگر برجسته کشور اکران خصوصی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم؛ ساخت ضریح امام حسین(ع) به دست هنرمندان برجسته ایرانی و کمک‌های مردمی تمام ارادتمندان به ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) در ایران و سایر نقاط جهان از خرداد سال 1387 آغاز شد و در مهر 91 به اتمام رسید و در همان سال طی یک کاروان با شکوه در میان استقبال و بدرقه میلیون‌ها ایرانی به عراق منتقل و پس از عملیات 52 روزه تعویض و ضریح جدید نیز 15 مهر 91 رونمایی شد.
 

 محمود پارچه باف  مدیر پروژه ساخت ضریح اباعبدالله الحسین(ع) با بیان اینکه جنبه‌های فراوان دیگری وجود دارد که حکایت‌های متعددی را می‌توان از آن استخراج کرد، به اتفاقاتی اشاره کرد که در روزهای بازدید عمومی از ضریح در قم رخ داده بود ودر پایان  گفت: همه این اتفاقات بیانگر شیفتگی و شیدایی عاشقان اباعبدالله(ع) در اقشار گوناگون اجتماعی چه از داخل و چه از خارج کشور بود که هر کدام به تنهایی می‌تواند شالوده قدرتمندی برای فیلم‌های مستند و داستانی باشد.

 
پارچه باف افزود:اما قبل از نمایش این مستند محمود پارچه باف که مدیریت پروژه ساخت ضریح امام حسین(ع) را بر عهده داشت پشت تریبون رفت و در مورد این فیلم مستند گفت: این فصل نخست مستند ضریح است که مربوط به مراحل ساخت آن در شهر مقدس قم می‌شود و با عنوان «عاشقی» به نمایش در می‌آید.

 وی در ادامه گفت:حال پس از گذشت حدود 6 سال از زمان آغاز مراحل ساخت و پس از آن انتقال و نصب گرچه خاطرات زیادی به جای مانده است و سینه به سینه منتقل می‌شود اما آنچه در تاریخ به یادگار خواهد ماند، تصاویری است که در این سال‌ها توسط دوربین‌ها لحظه به لحظه از مراحل مختلف به ثبت رسیده است..

 وی درپایان خاطرنشان کرد:فصل نخست این واقعه ماندگار بر روی پرده نقره‌ای سینما وتوس قم رفت و اعضای هیئت امنا، دست‌اندرکاران، هنرمندان و مسئولان و در راس آنها استاد فرشچیان نگارگر برجسته کشور به صورت وی‍ژه به نظاره آن نشستند.
 
انتهای پیام/ش

 

برچسب ها: قم ، مستند ، ساخت ، ضریح ، امام حسین ، پرده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.