معاون امداد، درمان و کارآمدی بسیج جامعه پزشکی کشور:

تا پایان امسال 4 هزار نفر تیم بهداشتی درمانی عمومی به مناطق محروم اعزام می‌شوند

دکتر روح الله قاعد امینی گفت: در برنامه‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور به دنبال مطالبه گری عدالت در حوزه سلامت و حضور همه جانبه ارائه دهندگان خدمات مراقبت و سلامت در تمام مناطق کشور به ویژه مناطق محروم هستیم.

روح الله قاعد امینی معاون امداد، درمان و کار آمدی بسیج جامعه پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در راستای دسترسی مردم در مناطق محروم به خدمات مراقبت و سلامت، چند گام اساسی برداشته‌ایم که آغاز این فعالیت از سال 89 بود که تا سال 92، بالغ بر 110 میلیارد تومان خدمات مراقبت و سلامت در مناطق محروم و مرزی ارائه شده و در سال 92 به بیش از 4 میلیون نفر خدمت بهداشتی و مراقبتی داده شده است. 

 قاعد امینی افزود: اولین گام برای کمک رسانی، تشکیل تیم‌های بهداشتی- درمانی عمومی، تخصصی و بیمارستانی است. از ابتدای امسال، 4 هزار تیم بهداشتی، درمانی و عمومی به مناطق محروم اعزام شدند. 
این مناطق عموما فاصله زیادی از مراکز استان‌ها دارند و فاقد مراکز بهداشتی هستند و پزشک روستا گرد، 3-2 ماه یکبار به این مراکز سرکشی می‌کند. 

وی ادامه داد: با غربالگری بیماران، پزشک متخصص به این مناطق اعزام می‌شود و در مناطقی که دسترسی به اعمال جراحی وجود ندارد، بیمارستان‌های صحرایی برای انجام اعمال اجرا جراحی در همه تخصص‌ها برپا می‌گردد. 

معاون امداد و درمان و کارآمدی بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: 60 درصد از تیم‌های پزشکی اعزامی را پرستاران و پیراپزشکان شامل می‌شوند که نقش پرستاران علاوه بر خدمات دهی، در ایجاد آرامش روحی و روانی در بیماران بسیار موثر است. 



انتهای پیام/
برچسب ها: بسیج پزشکی ، ویریت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار