معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه گفت: همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی از زمینه‌هایی است که دو کشور می‌توانند در جهت همکاری و ارتقای روابط با یکدیگر فعالیت کنند.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "مجید تخت‌روانچی" معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در نشست خبری مشترک با معاون وزیر خارجه مکزیک، که به مناسبت پنجاهمین سالگرد روابط دیپلماتیک میان دو کشور برگزار شد، با اشاره به اینکه روابط ایران و مکزیک بیش از صد سال قدمت دارد و امروز پنجاهمین سالگرد رسمی روابط دیپلماتیک دو کشور است، گفت: زمینه‌های زیادی بین ایران و مکزیک در جهت ارتقای روابط وجود دارد.  
 
وی تصریح کرد: سندی که امروز میان دو کشور امضاء شد، سند جامعی است که روابط را در زمینه‌های مختلف بررسی می‌کند و در جهت ارتقای روابط مطالب خوبی دارد.  
 
معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: همکاری‌های فرهنگی، اقتصادی، علمی و دانشگاهی از زمینه‌هایی است که دو کشور می‌توانند در جهت همکاری و ارتقای روابط با یکدیگر فعالیت کنند.  
 
وی افزود: ما اهمیت زیادی به روابط با کشورهای آمریکای لاتین می‌دهیم، چرا که زمینه‌های ارتقای روابط با کشورهای آمریکای جنوبی زیاد است.  
 
تخت‌روانچی تصریح کرد: کشور مکزیک در آمریکای لاتین ظرفیت و توانایی بسیاری برای همکاری دارد.  
 
معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آمریکای جنوبی چه جایگاهی در سیاست خارجی ایران دارد بیان داشت: کشورهای آمریکای لاتین عضو جنبش عدم تعهد هستند که فاصله دوری از نظر جغرافیایی با آن‌ها داریم، اما از نظر فرهنگی و تاریخی اشتراک نظر بسیاری بین ایران و آن منطقه وجود دارد.  
 
وی ادامه داد: در مجامع بین‌المللی با کشورهای آمریکای لاتین همکاری خوبی داریم و از نظر اقتصادی زمینه برای گسترش روابط وجود دارد.  
 
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه رئیس جمهوری کشورمان بر گسترش روابط با کشورهای آمریکای جنوبی در زمینه‌های مختلف تاکید دارد در پایان خاطرنشان کرد: ما علاقمندیم در زمنیه‌های سیاسی و اقتصادی با یکدیگر همکاری کنیم، البته در زمینه اقتصادی ظرفیت‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مکمل یکدیگر باشند، همچنین در زمینه فرهنگی مصمم هستیم که روابط خود را با کشورهای آمریکای لاتین ارتقاء بخشیم، چرا که در صحبت‌هایی که با دوستانمان در این قاره داریم علاقمندی به گسترش روابط را در آن‌ها شاهد هستیم. همچنین از طرف کشور مکزیک هم علاقمندی برای گسترش روابط وجود دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: معاون ، اروپا ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار