نگاهی بر نحوه مصدومیت شیمیایی رزمندگان لشگر 27 محمدرسول الله (ص) در دفاع مقدس

در دوران دفاع مقدس ارتش بعثی عراق بارها از سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوع، علیه رزمندگان اسلام در جبهه‌ها و حتی مراکز غیر نظامی استفاده کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، ارتش عراق با استفاده از 35 فروند هواپیما منطقه عمومی در بندیخان را در شهریور 65 به شدت بمباران شیمیایی کرد که طی آن 90 درصد نیروهای لشگر 27 شیمیایی شدند.

در شرایطی که رزمندگان یگان‌های مستقر در کردستان از امکانات لازم برای مقابله با حملات شیمیایی عراق برخوردار نبودند در ساعت 6:20 بعد از ظهر 17 شهریور 65 ارتش عراق با استفاده از آتشباری توپخانه و 35 فروند هواپیما، منطقه عمومی در بندیخان ( شیخ صالح ) را به شدت گلوله باران و بمباران شیمایی کرد.

در این حمله شیمایی علاوه بر آلودگی بیش از 24 کیلومتر از منطقه، حدود دو هزار تن از نیروهای خودی نیز مسموم شدند که مسمومیت 80 درصد از آنها سطحی و بقیه عمیق بود زیرا طبق تحقیقات انجام شده، بمب‌ها دارای مواد مختل کننده اعصاب، خردل و خفه کننده بودند.

در این عملیات لشگرهای 27 حضرت محمد رسول الله (ص)، ( 3 عاشورا و تیپ انصار الرسول ) بمباران شیمایی شدند و تعدادی از افراد به شهادت رسیدند.

پس از وقوع این حادثه جمهوری اسلامی ایران طی نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد عراق در مناطق عملیاتی ازسلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است.

انتهای پیام/
برچسب ها: بعثت ، عراق ، رزمندگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار