نائب رییس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی بر ضرورت توسعه صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی، غلامرضا نوری با تاکید بر حضور بخش خصوصی در افزایش صادرات غیر نفتی گفت: تولید کنندگان باید به عنوان یک صادر کننده با کیفیت، از فرصت های پیش آمده برای تثبیت صادرات و تصاحب بازارهای مصرف استفاده کنند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بهره مندی از فرصت ایجاد شده افزود: صادرات محصولات غذایی ارزآوری مناسبی برای تولیدکنندگان داخلی و دولت به همراه خواهد داشت، به شرطی که محصولات را مطابق ذائقه و سلیقه کشورهای مقصد تولید و بسته بندی کنند.

وی با بیان اینکه اغلب محصولات غذایی تولید شده در ایران کیفیت بالایی دارند، اظهار کرد: مشکل اصلی، بحث حمل و نقل و بسته بندی های مناسب هست که باید به آن توجه ویژه ای داشت.

نوری خاطر نشان کرد: در این مسیر باید صنایع تبدیلی و بسته بندی تقویت شود تا علاوه بر سودآوری از طریق صادرات محصول، از صدور خدمات نیز بهره مند شویم.

وی در رابطه با نقش بخش خصوصی در افزایش صادرات غیر نفتی افزود: ورود جدی بخش خصوصی به این حوزه ضروری است، چرا که این قشر انگیزه بیشتری برای کسب سود و حضور در بازارهای بین المللی دارد.
 
انتهای پیام/ش
منبع:ايرنا
برچسب ها: صنایع ، تبدیلی ، بسته بندی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.