رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: برای مقابله با بحرانهای طبیعی شناسایی نوع، منشاء و قلمرو جغرافیایی بحرانهای منطقه ای ضروری و حائز اهمیت است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، دکتر پیرحسین کولیوند افزود: آمادگی دستگاههای متولی برای مدیریت بحران و داشتن مشخصات جامعه آماری قبل از وقوع بحران های طبیعی، غیر طبیعی و انسان ساخت برای متولیان و مسوولان دخیل در امر مدیریت بحران حائز اهمیت است.
وی گفت: برای آمادگی و مقابله در بحران لزوم تصمیم گیری مطلوب و فوری نیز ضرورتی انکار ناپذیر است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه کمبود وسایل و تجهیرات نباید عامل بازدارنده در مقابله با بحران و حوادث طبیعی باشد اضافه کرد: باید امکانات و منابع دستگاه های اجرایی برای به کارگیری در زمان بحران قابلیت سنجی شود و هنگام وقوع حوادث یادشده متناسب با زمان و مکان اقدام کرد.

کولیوند ادامه داد: برنامه ریزی زمان بحران یک برنامه ریزی اقتضایی است که باید در دایره برنامه های عملیاتی قرار گیرد تا تصمیم ها از کارآمدی لازم و منسجم برخوردار باشند.

وی گفت: خوب فکر کردن، برنامه ریزی مناسب و تصمیم گیری جامع باعث می شود تا اقدامات مقابله ای در مقابل حوادث طبیعی اثرگذاری لازم را داشته باشد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت برگزاری تمرین ها و مانورهای آموزشی برای ارتقای توان خدمت رسانی نیروهای عمل کننده در حوادث و بلایای طبیعی نیز افزود: هر چند اعتبار نقش مهمی در تامین نیازمندی ها دارد اما اگر اعتقاد و باور جمعی برای خدمت رسانی در مجموعه دستگاههای متولی و دخیل در امر مقابله با بحران وجود داشته باشد کارآمدی برنامه ها بیشتر خواهد شد.

کولیوند ادامه داد: باید با شناخت بلایا و چگونگی پیشگیری و فرآیندی که به تصمیم زمان حادثه مربوط است، اقدام کرد.

وی افزود: افزون بر موارد یادشده باید با مطالعه و کارکارشناسی متناسب اقلیم، منطقه تهدیدات و نوع بلایای طبیعی نیز بررسی شوند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر یادآور شد: رفتار مردم و شرایط طبیعی نیز در بحران و مدیریت حادثه اثر دارند که باید با فرهنگ سازی زمینه توجه به رعایت استانداردها مد نظر قرار گیرد.

کولیوند گفت: بخشداران، دهیاران و شهرداران به عنوان متولیان اصلی مقابله با بحرانهای طبیعی باید دستورالعمل پیشگیری و مدیریت حوادث را تهیه کنند.

وی افزود: مهمترین مسئله مدیریت در حوادث و بلایا سعه صدر، خونسردی، صبوری، سرعت عمل، ابتکار عمل، دقت و آینده نگری است.



انتهای پیام /
برچسب ها: بحران ، مدیریت ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.