رئیس کمیته عالی پیگیری اعراب در سرزمین‌های اشغالی گفت واشنگتن و اسرائیل این گروه را ایجاد کردند تا اتحاد اعراب را برهم زنند و آنها را تسخیر کنند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تایمز آو اسرائیل، رهبر ارشد اعراب صهیونیست، اسرائیل را به ایجاد پنهانی گروه داعش همراه با کمک آمریکا متهم کرد و اظهار داشت هدف از این کار ایجاد اختلاف در دنیای عرب است.

"محمد زیدان"، رئیس کمیته عالی پیگیری امور مربوط به اعراب ساکن اراضی اشغالی گفت شین بت (آژانس امنیت داخلی اسرائیل) و امریکا کسانی هستند که داعش را خلق کردند تا بتوانند تقسیمات جدیدی در دنیای اعراب و منطقه بوجود آورند.

او اظهار داشت سوال این است: "چه کسانی سلاح داعش را تأمین میکنند؟ چه کسانی به لحاظ مالی از آنها حمایت می کنند؟ پاسخ این سوالات روشن است! آمریکا از داعش حمایت می کند تا بتواند تسلط خود بر منطقه را بیشتر کند.

زیدان در اجماع مردمی در نازارس، در منطقه ای متعلق به شاخه شمالی جنبش اسلامی صحبت می‌کرد. شیخ رائد صلاح رئیس جنبش اسلامی در این منطقه ضمن سخنرانی علیه داعش و اقدامات جنایتکارانه آن، مخالفت خود را با رهبری آمریکا بر ائتلافی علیه داعش که به عقیده او " خطری برای جهان عرب است" اعلام کرد.


انتهای پیام./

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار