معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 با اشاره به افتتاح نخستین پایگاه خدمات اجتماعی گفت: گسترش معنویت در جامعه، عامل مهمی در کاهش بروز آسیب‌های اجتماعی است.

عباس رزاقی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 13 در گفتگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، هدف از افتتاح نخستین پایگاه خدمات اجتماعی را کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در نقاط آسیب خیز و اسکان غیر رسمی خواند و افزود: یکی از مسائل و موضوعات اساسی که امروزه چه در ابعاد فراملی، ملی و منطقه‌ای خودش را نشان داده و می‌دهد، بحث آسیب‌های اجتماعی است که همین امر عمدتاً بهداشت روانی کودکان، نوجوانان و جوانان را خدشه‌دار می‌سازد.

در این راستا بدیهی است که توجه به امر پیشگیری و اجرای رفتار‌های مداخله‌ای جهت عدم وقوع این آسیب‌ها در شرایط فعلی امری ضروری است.

وی اظهار داشت: از جمله موضوعات نگران‌کننده درحال حاضر، توسعه آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر است که مراکز آموزشی و مدارس و دانشگاه‌های را درنوردیده و به یکی از چالش‌های فراروی متولیان و دست اندرکاران امر آموزش و تربیت بدل شده است.

براین اساس به جای هر گونه انکار، کتمان و دست روی دشت گذاشتن، ضرورت شناخت صحیح پدیده آسیب‌ها، تجزیه و تحلیل روند آنها و ادامه نسخه‌های کاربردی لازم و عملیاتی نمودن آنها از جمله موضوعاتی است که می‌تواند در جهت مهار و کنترل آسیبها، مسئولین جوامع را موفق سازد.

وی ارتباط با دوستان و همسالان ناباب، کاهش کنترل خانوادگی، آلوده بودن فضای مدارس، آلوده بودن فضای محله‌های موصوف، کاهش عزت نفس و پایین بودن خودباوری و مهمتر از همه ضعف اعتقادات دینی را عوامل مهم تأثیرگذار بر مقیاس در معرض مواد مخدر بودن قشر نوجوان و جوان خواند و اظهار داشت: امیدواریم با گسترش معنویت در جامعه به نقطه‌ای برسیم که نیازی به ایجاد و توسعه پایگاه‌های خدمات اجتماعی نداشته باشیم.

انتهای پیام/
برچسب ها: معنویت ، آسیب ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار