جانشین انتظامی گلستان از دستگیری سارق حرفه‌ای مغازه‌های شمال کشور در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران، سرهنگ علی‌اکبر جاویدان صبح امروز در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: عصر روز گذشته مأموران پلیس آگاهی شهرستان بندر گز موفق شدند سارق حرفه‌ای مغازه‌های شمال کشور را طی یک عملیات پلیسی و در راستای طرح تشدید مبارزه با سرقت شناسایی و دستگیر کنند.
 
وی ادامه داد: این سارق که دارای سابقه 14 فقره سرقت را در سیستم پلیس آگاهی کل کشور دارد پس از دستگیری ابتدا هویت خود را به صورت جعلی به پلیس ارائه داد اما پس از انجام انگشت‌نگاری و مطابقت آن در بانک اطلاعاتی پلیس هویت اصلی وی مشخص شد.
 
جانشین انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: متهم پس از مواجهه با مستندات و مدارک محکم پلیس در نهایت به جرایم ارتکابی و انجام 16 فقره سرقت در استان‌های گلستان و مازندران اعتراف کرد.
 
جاویدان در خصوص نحوه انجام سرقت توسط این متهم تأکید کرد: این سارق 33 ساله که به مواد مخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته اهل تبریز و ساکن قم بوده و در شهرستان ساری دارای منزل مسکونی اجاره‌ای بوده است.
 
وی اضافه کرد: این متهم برای انجام سرقت خود مغازه‌ها را هدف قرار می‌داده و با حرکت از شهرستان قم و انجام سرقت در شهرستان‌های مسیر سفر در استان‌های مازندران و گلستان در نهایت به محل سکونت خود باز می‌گشته است.
 
این مسئول تأکید کرد: البته سرنخ‌هایی از انجام سرقت‌های مشابه توسط این سارق در استان‌های خراسان شمالی و رضوی و همچنین استان قم نیز وجود دارد که برای تأیید نهایی بررسی‌های پلیسی در حال انجام است.
 
جانشین انتظامی گلستان تصریح کرد: نکته مهم در انجام سرقت‌ها توسط این سارق این است که وی پس از انجام سرقت که به صورت ماهرانه‌ای با باز کردن درب مغازه‌ها عمل مجرمانه خود را انجام می‌داده بلافاصله شهر محل وقوع سرقت را ترک و با اسکان موقت در شهرستان بعدی و انجام سرقت دیگر در نهایت به محل سکونت خود مراجعت می‌کرده است.
 
جاویدان متذکر شد: با توجه به اینکه این متهم دارای سابقه سرقت در شهرستان بندر گز بوده روز گذشته توسط مأموران پلیس ‌آگاهی بندر گز مورد شناسایی قرار گرفته و طی یک عملیات پلیسی دستگیر شد.
 
وی در پایان ابراز داشت: در حال حاضر نیز متهم با تشکیل پرونده و دارا بودن 9 شاکی خصوصی به همراه مستندات، سوابق و شواهد موجود برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۱۲:۵۰ ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
قابل توجه دستگاه قضایی کشور:اگراین دزدنسبتامحترم14 فقره سرقت درپرونده اش داشته چطور مثل آب خوردن اززندان اومده بیرون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار