بروس آیل وارد معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، که در رأس هیاتی به تهران سفر کرده است، دکتر سیاری معاون بهداشت و دکتر، رئیس فرهنگستان پزشکی دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، 
بروس آیل در این نشست از برنامه ریشه کنی فلج اطفال به عنوان یک برنامه موفق یاد کرده و افزود: به رغم اینکه ایران از طرف شرق با پاکستان و افغانستان و از طرف غرب با عراق هم مرز است و در این کشور‌ها فلج اطفال ریشه کن نشده، اما به خوبی توانسته است فلج اطفال را در کشور ریشه کن نماید. 

وی آمادگی سازمان جهانی بهداشت را برای انتقال دانش فنی به ایران برای تولید واکسن تزریقی اعلام کرد. 

براساس این گزارش، معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز ضمن تشکر از سازمان جهانی بهداشت برای ارائه مساعدت‌های فنی توسط سازمان جهانی بهداشت، گفت: با توجه به همسایگی ایران با افغانستان، پاکستان و عراق ما باید میزان مراقبت را در کشورمان بالا ببریم. 

وی از بورس، معاون مدیر کل سازمان جهانی بهداشت، درخواست کرد: سازمان جهانی بهداشت از کشور‌ها بخواهد که مسافرین قبل از وارد شدن به کشور دیگر واکسن خود را تزریق نمایند. 

گفتنی است: در این نشست که در معاونت بهداشت برگزار شد، دکتر اسدی لاری، مدیر کل امور بین الملل، دکتر جیهان طویلا نماینده سازمان جهانی بهداشت، دکتر رولاند سو‌تر، هماهنگ کننده تحقیقات و سیاستگذاری دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت، دکتر عزالدین محسنی، هماهنگ کننده ایمنی سازی و بیماری‌های قابل پیشگیری با واکسن در منطقه مدیترانه شرقی تنی چند از مسئولین بهداشتی نیز حضور داشتند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار