رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به اینکه امام پیش‌بینی کرد که این جنگ نرم در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد می‌دانست که خاکریزهای ما از دهلاویه و خرمشهر فردا در دانشگاه‌ها زده می‌شود،گفت: ما در دوران اصلاحات، خاکریزهای دشمنان را در دانشگا‌ها دیدیم و باید توجه کنیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد که امام (ره) در پیام خود می‌فرمایند که بسیج دانشجو و طلبه از انقلاب و اسلام دفاع کند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،"ودود حیدری" در افتتاحیه دوره راهبردی خط امام استان فارس و در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های این استان، با اشاره به فرمان امام خمینی(ره) در دوم آذر 1367 ، بسیج دانشجویی را یکی از ضروریترین تشکل‌ها خواند و گفت: بسیج دانشجویی رسالت و ماموریت دارد بر اساس دستور امام (ره)، در دانشگاه‌ها از اسلام و انقلاب دفاع کند. خط امام، ملاک سنجش و تطبیق عملکرد مسئولان و دولتمردان با گفتمان انقلاب اسلامی است.

وی تصری کرد: بسیج دانشجویی برای اجرای فرامین بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و همچنین اوامر مقام معظم رهبری، در دفاع از اسلام و انقلاب، تعامل می‌کند ولی در عین حال، با کسی تعارف ندارد.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی بابیان اینکه خط امام، ملاک سنجش و تطبیق عملکرد مسئولان و دولتمردان با گفتمان انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: مفهوم و هدف ما از گزاره "خط امام"برای این دوره، این است که این خط،‌‌ همان خط امامت شیعه ست، این خط نورانی‌ست که اهل بیت دنبال کردند. نه نقطه‌چین دارد و نه خط‌چین، بلکه یک خط ممتد است.‌‌ همان اهداف و رسالت‌هایی که اهل بیت دنبال می‌کردند و توسط نائبان ایشان پیگیری می‌شود. مقام معظم رهبری می‌فرمایند که من از خودم چیزی ندارم، هر چه می‌گویم ترجمان سخنان امام راحل است و امام (ره) نیز هرچه داشت از مکتب اهل بیت بود. منظور این است که ادبیات و گفتمانی که امام بر مبنای مکتب، پایه‌ریز آن بودند، دنبال کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه پیش از هر اقدامی، دو مقدمه لازم است و این دوره سعی در تجهیز شما دانشجویان بسیجی به این دو مولفه دارد، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری عنصر بسیج باید پیش از فعالیت، دو مقدمه را در خود به وجود آورد. نخست این است که شما، "حساس" و"تکلیف محور" باشید. آمار می‌گوید که بالای ۹۰ درصد از دانشجویان دانشگاه‌های کشور، در بهترین حالت، تنها برای تحصیل در حوزه‌ای خاص وارد دانشگاه می‌شوند و اهمیتی به اتفاقات استان و منطقه اسلام و جهان ندارند و وقت، انرژی و همت روی این مسائل نمی‌گذارند، زیرا برای خود نقشی قائل نیستند.
 
حیدری ادامه داد: عنصر فعال بسیجی پیش از اینکه دست به اعلام موضع بزند باید به تشخیص و تحلیل درست برسد و این‌‌ همان بصیرت است و این نیاز به اشراف بر برخی مبانی است. شناخت مبانی، یعنی شناخت اندیشه‌های امام و رهبری. شما باید ابعاد گفتمان انقلاب اسلامی را بدانید، چراکه لحظه به لحظه فعالیت در دانشگاه نیازمند به استفاده از این گفتمان هستید.
 
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) بدون تردید شاخص انقلاب اسلامی‌ست، عنوان کرد: امام راحل با توجه به اینکه اندیشه‌هایش را از جای مطمئنی یعنی مکتب راستین اسلام، آورده‌ است، راه میانبر برای شناخت و تشخیص است. اگر به اندیشه‌های امام، اشراف پیدا کنید؛ در هیچ مسئله‌ای، دچار گیجی و گنگی نمی‌شوید.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه یا باید تحلیل‌گر باشید یا تحلیل‌پذیر و نوع سومی نیز وجود ندارد، تصریح کرد:شان شما در تحلیل‌پذیری نیست، بلکه باید به تحلیل و تشخیص برسید. رهبر انقلاب حتی در دیدار دانشجویی فرمودند که نیاز نیست منتظر تحلیل من بمانید، خودتان بروید تحلیل کنید.
 
وی افزود: بدون تعصب باید بگوییم که مبنای تحلیل ما امام و رهبریست، زیرا ولی‌فقیه برداشت از دین دارد و حجت شرعی‌ست و مسیری محکمتر از این وجود ندارد.
 
حیدری با اشاره به اینکه تحلیل درست این است که اگر از این به بعد اسرائیل ایران اسلامی را تهدید به حمله کرد، لبخند بزنیم،بیان داشت: اسرائیل ادعای بر‌ترین ارتش جهان را دارد، اما در برابر نیروهای بی‌تجهیزات حماس ۵۱ روز بیشتر دوام نیاورد، نباید اجازه حضور و نفس‌کشیدن لیبرال‌ها در دانشگاه‌ها داده شود.
 
وی با بیان اینکه در جنگ غزه بیش از ۲۰۰۰ کودک و زن کشته شدند و صدای کشورهای حامیان دموکراسی برنیامد، گفت: باید از این عدم واکنش کشورهای داعیه‌دار حقوق‌بشر، متوجه شویم که نظام لیبرال دموکراسی مرده است.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به حضور افرادی در دانشگاه‌ها که دل در گرو نظام لیبرال دارند و اقدامات صهیونیست‌ها را مشروع می‌دانند، افزود: با این وجود، نباید اجازه حضور و نفس‌کشیدن چنین افرادی را در دانشگاه‌های کشور بدهیم.
 
وی با اشاره به فرمان تشکیل بسیج دانشجو و طلبه توسط امام راحل (ره)، این پیام را مانیفست فکری بسیج دانست و عنوان کرد: عالیترین و عارفانه‌ترین فرازهای مربوط به اصل بسیج را امام (ره) در این پیام می‌آورد. این موضوع برای امام (ره) خیلی مهم بوده است که در ماه‌ها پایانی عمر پربرکتشان قلم به نگارش چنین جملاتی به دست می‌گیرند.
 
حیدری با اشاره به اینکه امام پیش‌بینی کرد که این جنگ نرم در دانشگاه‌ها اتفاق می‌افتد می‌دانست که خاکریزهای ما از دهلاویه و خرمشهر فردا در دانشگاه‌ها زده می‌شود، بیان داشت: ما در دوران اصلاحات، خاکریزهای دشمنان را در دانشگا‌ها دیدیم و باید توجه کنیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد که امام (ره) در پیام خود می‌فرمایند که بسیج دانشجو و طلبه از انقلاب و اسلام دفاع کند. 
 
وی با بیان اینکه مذاکره با دشمن موضوعی جدید نبوده و ایرادی ندارد و حضرت آقا تاکید کرده و ما هم همینطور، خاطرنشان کرد: ما حتی با صدام مذاکره کردیم. اما اکنون راجع به موضوعات هسته‌ای داریم با امریکا مذاکره می‌کنیم. هنگامی که هم می‌گوییم «نه غربی» و هم مذاکره می‌کنیم، حرف ما چیست؟
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه گاهی دولتمردان ما حواسشان پرت می‌شود و دشمن ما را، دوست، می‌‌پندارند، افزود: این یک‌سال که از مذاکرات می‌گذرد در رشد تحلیل جامعه ما موثر بود چرا که عده‌ای فکر می‌کردند که اگر با امریکا بنشینیم و مذاکره کنیم، همه چیز خوب و ارزان می‌شود. اما ما بچه‌های انقلاب که می‌دانستیم که چنین نیست.
 
وی تاکید کرد: کسی که تصور کند طرف مقابل می‌خواهد مشکلات ما را حل کند، یا احمق است یا خائن. نظام سلطه در ماهیت با نظام اسلامی مشکل دارد. تجربه نشان داده است که هرجا که محکم ایستادیم و از مبانی دفاع کردیم و به حرف‌های امام اعتماد کردیم کارمان درست انجام شده است و موفق بوده‌ایم.
 
حیدری بابیان اینکه امام (ره) به همگامی حوزه و دانشگاه در کنار هم بودند که این یعنی دانشگاه بی‌نیاز از حوزه نیست و نباید به خودش اکتفا کند، ادامه داد: امام (ره) از فرزندان بسیجی‌اش در حوزه نیز خواسته که در این مکان نیز، از اسلام و انقلاب دفاع کنند.
 
وی با بیان اینکه اگر فرصت نمی‌کنید تمام سخنان امام (ره) را بخوانید، لااقل کلیدواژه‌ها را بدانید، اظهار داشت: از کلیدواژه‌های جدی ایشان، "مردم"، "محرومان" و "مستضعفان"است و شاید سخنرانی‌ای پیدا نشود که امام (ره) یکی از این واژگان را به کار نبرده باشد.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی اضافه کرد: ایشان در پیروزی انقلاب، دسته و گروه و جناح هم تشکیل نداد و اعتقاد به اقدام "مردم" داشت. مستقیم با مردم صحبت می‌کرد. هیچ گروهی را تائید نکرد. انقلاب و جنگ را این چنین مدیریت کرد و بسیج نیز یعنی "مردم".
 
وی افزود: ملاک فهم ما از اندیشه سیاسی اسلام‌‌ همان است که که امام (ره) و آقا از اندیشه سیاسی اسلام درک کرده‌اند و در این راه، نگاه‌های دیگر فق‌ها، علما و استادان، را نیز تائید کرده و احترام می‌گذاریم اما اندیشه این دو بزرگوار، برای ما حجت است. از جمله اینکه هنگامی که امام (ره) می‌فرمایند "جمهوری اسلامی"، یعنی مردم در حکومت اسلامی نقش دارند اما برخی معتقدند که حکومت تنفیذی است و مرم نقشی ندارند.
 
حیدری با بیان اینکه "لیبرال‌‌ها"  از کلیدواژه‌های امام خمینی بود و امام هنگامی که فرمودند که چپ‌ها و منافقین به لیبرال‌ها پیوسته‌اند بسیاری متعجب شدند،اظهار داشت:درک نمی‌کردند اما اکنون می‌بینیم که فرموده ایشان درست بود و این‌‌ همان پیشی گرفتن ایشان از ادبیات سیاسی حاکم بر زمانشان است.
 
 وی افزود: "تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان برای صدور انقلاب" از کلیدواژه‌ها و تاکیدات امام (ره) است اما زمان بسیاری‌ست که کسی این حرف‌ها را نمی‌زند و غبار روی این گزاره‌ها را گرفته است و شما بسیجی‌ها باید چنین سخنانی را دوباره زنده کنید.
 
مسئول سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه یکی از وظایف دانشجویان جلوگیری از تحریف اندیشه‌های امام (ره) است، گفت: افکار و رفتار شما بچه‌های بسیحی به مانیفست فکری امام (ره) نزدیک‌تر از گروه‌هایی‌ست که ادعای پیروی از خط امام (ره) را دارند و اینجاست که شما مسئولیت بیشتری دارید.
 
وی تصریح کرد: اکنون ببینید منسوبین ژنتیکی و غیرژنتیکی به امام راحل (ره) درباره ایشان چه می‌گویند و به نظر من اگر قادر بودند، می‌گفتند که امام دوم خردادی بود! اگر شما بسیجی‌ها از این خط نورانی صیانت نکنید، کسی برای دفاع از این خط نورانی باقی نمی‌ماند.
 
حیدری با بیان اینکه ما تفسیر درست خط امام (ره) را از ولی فقیه زمان می‌گیریم. مبنای تفسیر درست خط امام، ولی‌فقیه زمان است، اظهار داشت: اگر آقایان دولت‌های سازندگی و اصلاحات می‌گذاشتند اکنون سرپنجه‌های انقلاب به آفریقا نیز رسیده بود.
 
وی با بیان اینکه امام راحل (ره) رفتار پایه‌ای، بلندمدت و ساختارسازانه داشتند، افزود: به دلیل این رفتار، امام (ره) برخی کار‌ها را انجام می‌داد مثلا می‌فرمود اگر جنگ سال‌ها به طول انجامد ما می‌ایستیم. این ایستادگی و عدم پذیرش آـش‌بس در مقاطع مختلفی از جنگ، اکنون ما را از حملات مصون کرد. یک بار محکم ایستادیم و به سرعت آتش‌بس را قبول نکردیم و نشان دادیم که توانایی و قدرت بالایی داریم.
 
رئیس سازمان بسیج دانشجویی با بیان اینکه انقلاب ایران، انقلاب اسلامی "ایران" نیست بلکه "انقلاب اسلامی" ‌ست، بیان داشت: این انقلاب از ایران آغاز شده و متعلق به ایران نیست، مربوط به تمام جهان است.
 
وی در پایان با بیان اینکه ایستادگی ما، باعث شده است که اکنون دشمن درجه یک، نظام سلطه باشیم، خاطر نشان کرد: اگر آقایان دولت‌های سازندگی و اصلاحات می‌گذاشتند اکنون سرپنجه‌های انقلاب به آفریقا نیز رسیده بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: بسیج ، دانشجویی ، حیدری ، ودود
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار