دبیرشورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: وضعیت شیوع اعتیاد در دانشگاه‌های استان مرکزی به مرز هشدار رسیده است که این مهم به اهتمام ویژه از سوی مسئولان ذیربط نیازمند است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، زیدوند با بیان اینکه سند جامع دانشجویی پیشگیری از اعتیاد در مهر ماه سال گذشته به تمام دانشگاه‌های استان مرکزی ابلاغ شده است، اظهار داشت: بر اساس این سند دانشگاه‌ها موظفند بیش از 40 درصد از دانشجویان واحدهای مربوطه را با برگزاری کارگاه‌های آموزشی تا پایان سال 1394 زیرپوشش آموزشی قرار دهند.

وی تصریح کرد: تشکیل کمیته‌های دانشگاهی، برگزاری همایش، ایجاد واحد مشاوره در مراکز و برگزاری کارگاه آموزشی از دیگر برنامه‌هایی است که در این سند برای معاونت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها تدوین و ابلاغ شده است.

دبیر شوای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی با اشاره به اینکه مواد مخدر چهارمین بحران در نظام بین‌الملل به شمار می‌رود، ادامه داد: سود حاصل از قاچاق مواد مخدر در جهان سالانه بیش از 600 میلیارد دلار است که سهم ایران از این رقم سه میلیارد دلار است که این رقم بیانگر حضور فعال عرضه کنندگان مواد مخدر در کشور است.

وی با بیان اینکه دانشجویان بزرگ‌ترین زیرشاخه جوانان محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: طرح شیوع شناسی مواد مخدر در سطح ملی برای کسب آمار دقیق شیوع اعتیاد در میان افراد جامعه در سال آینده پس از چهار سال وقفه در سال آینده انجام می‌شود.

زیدوند گفت: متاسفانه وضعیت شیوع اعتیاد در دانشگاه‌های استان مرکزی به مرز هشدار رسیده است که این مهم به اهتمام ویژه از سوی مسئولان ذیربط نیازمند است.
 
برچسب ها: شیوع ، اعتیاد ، هشدار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.