"جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد؛ از مشارکت تمام کشورها برای مبارزه با داعش استقبال می‌کنیم.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از الجزیره، "جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد؛ از مشارکت تمام کشورها برای مبارزه با داعش استقبال می‌کنیم.

جاش ارنست در کنفرانس خبری خود در کاخ سفید در واشنگتن گفت: ما به این مسئله نیازمندیم که نیازها و توانایی کشورهایی که می‌خواهیم از آن در ائتلاف خود مورد استفاده قرار دهیم آگاه شویم. این مسئله دشوار است ولی رئیس جمهور اوباما در پایان نشست سران ناتو در هفته گذشته تاکید کرد از پاسخ مثبت شرکا و متحدان آمریکا در جهان در ملحق شدن به این ائتلاف بین المللی علیه داعش و از بین رفتن آن خرسند است.

وی درباره ملاحظات ترکیه در ملحق شدن به این ائتلاف گفت: هر کشور منافع ویژه و توان خود را در این ائتلاف دنبال می کند. ما شاهد نگرانی مقامات ترکیه درباره خشونت ها و بی ثباتی هایی هستیم که توسط داعش صورت می گیرد و این خشونت ها در نزدیکی مرزهای ترکیه صورت می گیرد و این کشور از این وضع نگران است.

 جان کری وزیر خارجه آمریکا به ترکیه سفر کرده است تا با مقامات این کشور دیدار کند و با رئیس جمهور اردغان نیز گفتگو خواهد کرد. چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا نیز این هفته در ترکیه حضور دارد. بنابراین رایزنی ها میان واشنگتن و آنکارا درباره نقش ترکیه در این ائتلاف بین المللی در جریان است و ما از همکاری های موجود با ترکیه استقبال می کنیم و امیدواریم این کشور به ائتلاف بین المللی برای مقابله با تهدیدات داعش ملحق شود.

وی درباره ملاحظات برخی از نمایندگان کنگره آمریکا در حمله به مواضع داعش بیان داشت: رئیس جمهور اوباما و تیم امنیت ملی وی بر این باورند که به مجوز کنگره نیازمند نیستند و رئیس جمهور از اختیارات لازم برای عملیات جهت از بین بردن داعش برخودار است. در این ائتلاف بین المللی نیروهای عملیاتی و زمینی آمریکا به صورت مشخص در عراق و سوریه حضور نخواهند داشت. رئیس جمهور اوباما از هر گونه حمایت کنگره آمریکا در راهبرد خود استقبال می کند و کنگره به شیوه های مختلف می تواند از رئیس جمهور حمایت کند. این حمایت ها مفید است چرا که برای متحدان و دشمنان خود اعلام می کنیم که آمریکا در راهبرد خود علیه از بین بردن داعش یکپارچه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار