عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

توزیع نامناسب امکانات درمانی به علت اعمال نفوذ افراد خاص/ برخی استان‌ها کمبود تخت دارند و برخی بیمارستان‌های خالی

متاسفانه توزیع امکانات و منابع درمانی در کشور براساس نیاز صورت نمی‌گیرد بلکه براساس رابطه افراد و اعمال فشار از سوی افراد ذی نفوذ صورت می‌گیرد.

علی کائیدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در بازدید‌هایی که نمایندگان از شهرستان‌ها دارند، شاهد این نکته‌ایم که توزیع امکانات درمانی براساس نیاز مناطق نبوده است بله براساس رابطه‌ها و نفوذ افراد خاص بوده است به گونه‌ای که جاهایی هست که بیمارستان ۱۰۰ تخت دارد اما ۱۰ درصد آن هم اشغال نمی‌شود اما برخی شهر‌ها هستند که به علت نداشتن بیمارستان باید بیماری‌ها خود را به استان‌های همجوار ارسال کنند.
 
وی افزود: مطالعاتی در این خصوص داشته‌ایم و آنچه بیش از هر چیزی در این زمینه به چشم می‌خورد شاخص رابط محوری و اعمال نفوذ از سوی افراد خاص است که موجب شده برخی استان‌ها بیش از ۳۰ بیمارستان داشته باشند و استانی با اندکی تفاوت و جمعیتی مشابه ۲ تا ۳ بیمارستان دارد که اغلب فاقد تخت خالی جهت بستری است.
 
وی با بیان اینکه بیمارستان‌ها بر اساس قانون باید در فاصله ۵۰ کیلومتری احداث شوند ، خاطر نشان کرد: چطور می‌شود در یک استان در فاصله ۲۰ کیلومتری چندین بیمارستان احداث می‌شود؟ 

وی تصریح کرد: این شیوه عملکرد یعنی تضییع بیت‌المال و حقوق مردم بخصوص در مناطق دور از دسترس لذا با جلساتی که با مسئولین وزارت بهداشت داشته‌ایم در تلاشیم این شرایط را تا حدی ساماندهی کنیم و از محرومیت برخی استان‌ها در این خصوص کم کنیم. 



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.