وزیر صنعت، معدن وتجارت:

پروژه های معدنی متعلق به اشخاص نیست/ رفع موانع طرح های نیمه تمام

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: پروژه های معدنی متعلق به اشخاص نیست بلکه به کل ملت ایران تعلق دارد و باید اشتغالزایی و سودآوری آن برای عموم مردم باشد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در این نشست که با حضور نمایندگان 16 شرکت تولیدکننده سنگ آهن و کنستانتره سنگ آهن برگزار شد، با تاکید بر ضرورت تولید محصول نهایی فولاد گفت: در تولید سنگ آهن و گندله و فولاد، کنار گذاشتن استانداردهای سنتی و تولید محصول به شکل استانداردهای روز دنیا یک ضرورت است.

وی با بیان اینکه واحدهای تولید کننده فولاد کشور با کمبود 6 میلیون تن گندله مواجه هستند، تصریح کرد: می توان مانند سایر حوزه ها نظیر صنعت پتروشیمی، شرکتی واحد و مستقل گندله و سنگ آهن در قالب یک مدیریت متمرکز تشکیل تا علاوه بر رفع مشکلات زیربنایی نظیر آب، برق، گاز و جاده سرعت خوبی به پیشرفت های فیزیکی طرحها داد.

نعمت زاده در ادامه افزود: پروژه های معدنی متعلق به اشخاص نیست بلکه به کل ملت ایران تعلق دارد و باید اشتغالزایی و سودآوری آن برای عموم مردم باشد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: واحدهای تولید کننده سنگ آهن و گندله بزرگ نباید نگاه صرف به بانکها داشته باشند آنها می توانند از سرمایه داران، سهامداران و صندوق ها دعوت به عمل آورند.

نعمت زاده افزود: هم اکنون شرکتهای صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی در کشور وجود دارد که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) زیربناهای لازم برای واحدهای صنعتی مستقر در آنها را تأمین می کند و سرمایه گذاران می توانند از آن استفاده کنند.

وی در پایان افزود: طرح های نیمه تمام را به قوت پیگیری و به دنبال اتمام آن هستیم و تلاش داریم موانع آنها را برطرف کنیم.

در ادامه این نشست شرکتهای تولید کننده کنسانتره سنگ آهن و فولاد ضمن ارائه گزارش پیشرفت فیزیکی و هزینه های انجام شده در خصوص طرح های خود مشکلات را با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کردند.

انتهای پیام/
برچسب ها: فولاد ، سنگ آهن ، گندله ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار