سخنگوی کاخ سفید روز پنج‌شنبه بار دیگر خواستار صدور مجوز ارسال تسلیحات برای مخالفان سوریه شد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از رویترز؛  "جاش ارنست" سخنگوی کاخ سفید امروز  با حضور در میان خبرنگاران، به سوالات آنها در خصوص ائتلاف علیه داعش، نقش ایران در چنین ائتلافی و جزئیات تحریم‌های جدید علیه روسیه پاسخ داد.

وی در ابتدا به نوع نگاه جامعه جهانی ائتلاف مورد نظر کشورش برای حمله به داعش پرداخت و گفت که اطمینان داریم که عملیات نظامی علیه داعش با حمایت بین‌المللی روبرو می‌شود.

وی در این خصوص افزود: حمله به مواضع داعش در سوریه به معنای حمایت از حکومت مرکزی این کشور نخواهد بود.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه باز هم به حملات احتمالی ائتلاف مورد نظر واشنگتن به داعش و تأثیر اوضاع داخلی عراق بر آن پرداخت و گفت: «با استقرار دولت جدید در عراق، وارد فاز جدیدی از مقابله با داعش شده‌ایم.

از زمان اعلام قصد آمریکا برای بمباران گسترده مواضع داعش با کمک کشورهای ائتلاف، برخی کشورها نسبت به تأثیرات وحشتناک این عملیات بر غیرنظامیان ساکن شهرهای تحت سلطه داعش هشدار داده‌اند که سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این نگرانی‌ها گفت: «رئیس‌جمهور نیز نسبت به خسارات جانبی حملات هوایی نگران است، وی خواستار تعیین دهداف حملات هوایی به صورت مورد به مورد است.»

آقای سخنگو با استفاده از این موقعیت، مجدداً صدور مجوز کنگره برای تسلیح بیشتر مخالفان دمشق را خواستار شد.

وی به نگرانی ناشی از عواقب تسلیح مخالفان دولت سوریه نیز اشاره کرد و مدعی شد که باراک اوباما نمی‌خواهد بدون ارزیابی دقیق مخالفان سوریه، حجمی از تسلیحات را در اختیار آنها قرار دهد.

آقای ارنست در پاسخ به سوالی در خصوص تأثیر همکاری با ایران در نابودی داعش گفت: «ایران نیز در تضعیف و نابودی داعش منافعی دارد ولی ما همکاری با ایران در این خصوص را رد کرده‌ایم.»

سخنگوی کاخ سفید افزود: «از حمایت ایران از تشکیل دولت فراگیر در عراق استقبال می‌کنیم.

"جاش ارنست" در پایان به تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا علیه روسیه اشاره کرد و گفت قصد داریم به خاطر دخالت روسیه در اوکراین، هزینه‌های اقتصادی بیشتری بر این کشور اعمال کنیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار