آمريکا و ده کشورعربی در بيانيه ای به همکاری در مبارزه با تروريسم متعهد شدند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازشبکه تلویزیونی العربیه؛ نشست وزرای امریکا وترکیه و کشورهای عربی در مورد داعش امروز در جده آغاز شد که جان کری وزیر امور خارجه ی امریکا کشورهای منطقه را به تشکیل پیمانی بزرگ بر ضد داعش فراخواند. 

 این نشست که در جده برگزار شد به موضوع تروریسم در منطقه و گروههای افراطی و مقابله ی با انها پرداخته شد.   در این نشست که جان کری آن را " بسیار مهم " خواند کشورهای عربستان امریکا امارات کویت بحرین قطر عمان اردن مصر عراق و ترکیه حضور داشتند.   در پایان این نشست بیانیه ای صادر شد که تمام کشورهای حاضر در نشست به جز ترکیه آن را امضا کردند. در این بیانیه کشورهای عضو خود را ملزم به ایستادن در برابر تروریسم منطقه ای و جهانی و مخصوصا داعش دانستند.

این 11 کشور متعهد شدند تا جنگی تمام عیار را در مقابل داعش به راه اندازند. همچنین در ادامه آمده است که جلوی هرگونه جنگجوی خارجی که از کشورهای منطقه و سایر دنیا به داعش میپیوندند را بگیرند و برای کسانی که عضو داعش میشوند مجازات وضع کنند. در پایان نیز این کشورها بر کمک به بازسازی مناطقی که داعش آنها را نابود کرده است تاکید کردند و متعهد شدند تا کشورهایی را که از وجود داعش رنج میبرند را مورد کمک قرار دهند. و اگر شرایط مناسب باشد با حملات هماهنگ به داعش حمله کنند.   این نشست در حالی برگزار شد که اوباما رییس جمهوری امریکا دیروز برنامه اش را برای نابودی داعش اعلام کرده بود؛" هدف ما مشخص است: داعش را تضعیف خواهیم کرد تا با یک راهکار کامل و همیشگی تروریسم و داعش را نابود کنیم." وی افزود که برای نابودی داعش عراق و سوریه فرقی ندارند و با حملات هوایی در سوریه و عراق به دنبال نابودی کامل داعش خواهد بود.   اوباما اعزام نیروی زمینی را بعید دانست ولی چیزی که بدان تاکید داشت ادامه ی کمکهای نظامی امریکا به مخالفین نظام سوریه بود.لازم به ذکر است که اوباما قبل از توضیحش در مورد راهبرد مقابله با داعش با ملک عبدالله پادشاه عربستان تلفنی گفتگو کرده بود و دو طرف بر تقویت مخالفان نظام سوریه اتفاق نظر کردند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار