"عاموس یادلین"، رئیس سابق سازمان اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی اعلام کرد؛ نتانياهو در دستيابی به هدفش در حمله به غزه شکست خورد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری صفای فلسطین ، رئیس سابق سازمان  اطلاعات نظامی رژیم صهیونیستی گفت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در دستیابی به هدفی که برای حمله به نوار غزه مشخص کرده بود شکست خورد.

عاموس یادلین گفت جلوگیری از افزایش قدرت نظامی جنبش حماس به  عنوان هدف مشخص شده بنیامین نتانیاهو برای جنگ صخره سخت بود.

یادلین این مطلب را در سندی که مؤسسه مطالعات  امنیت ملی وابسته به دانشگاه تل آویو منتشر کرد مطرح کرده است. یادلین ریاست این مؤسسه را به عهده دارد.

وی افزود این هدف در نبردهای سابق با حماس نیز تحقق نیافته بود.
این مقام سابق امنیتی اسرائیل بر اهمیت اولویت دادن به تثبیت آتش بس در مذاکرات غیر مستقیم آینده که به زودی در قاهره بین طرفهای فلسطینی و اسرائیلی ازسر گرفته خواهد شد تأکید کرد. 

نتانیاهو و موشه یعلون وزیر جنگ اسرائیل پس از آتش بس در غزه ادعا کرده بودند ارتش اسرائیل ضربه سنگینی به جنبش حماس در نبرد 51 روزه وارد کرد. مسئولان ارشد اسرائیلی از نتانیاهو به سبب شیوه پایان دادن به جنگ به شدت  انتقاد می کنند. 

نتایج یک نظرسنجی  نشان می دهد 59 درصد اسرائیلی ها معتدند در این نبرد شکست خوردند و تنها 32 درصد معتقدند که عملکرد نتانیاهو خوب بوده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار