مقدس زاده گفت: بافت‌های فرسوده به دلیل محیط قدیمی آن امکان دسترسی به موقع زمان حوادث وجود ندارد بنابراین تخریب بهتر از نوسازی آن است.

سیدمحسن مقدس‌زاده کارشناس مسکن در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران درباره اینکه مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده بهتر است یا تخریب آن گفت: بافت‌های فرسوده به دلیل ساخت و محیط قدیمی آن امکان دسترسی به موقع هنگام وقوع حوادث وجود ندارد بنابراین لازم است این بافت‌ها به کلی دگرگون و با طرح و برنامه‌ریزی جدیدی ساخته شوند.

این کارشناس مسکن افزود: برخی از ساختمان‌ها آنقدر فرسوده هستند که بازسازی آن‌ها فقط هزینه‌های اضافی در بر می‌یگرد. از طرفی امروزه به دلیل نیاز منطقه‌ای به جای ساختمان‌های ویلایی و یا طبقه،‌اگر ساختمان‌های 4 یا 5 طبقه ساخته شوند مزیت بیشتری دارد تا اینکه نوسازی یا بازسازی صورت بگیرد.

قدس‌زاده درباره وضعیت ساماندهی بافت‌های فرسوده گفت: متاسفانه بافت‌های فرسوده شرایط مطلوبی ندارند و ساخت آنها به کندی می‌گیرد علاوه بر ان اعتبارات کافی در این زمینه به متقاضیان داده نمی‌شود و بانک‌ها هم همکاری کافی در این زمینه ندارند.

این کارشناس افزود: بهتر بود به جای ساخت شهرک‌ها در اطراف شهر و جذب جمعیت از روستاها و نابودی کشاورزی و دامداری این هزینه برای نوسازی بافت‌های فرسوده صرف می‌شد چون این شهرک‌ها امکانات اولیه شهری را ندارند و به زیباسازی شهر هم هیچ کمکی نمی‌کنند.

مقدس‌زاده در ادامه خاطرنشان کرد: بافت‌های فرسوده چون به مراکز تجاری نزدیک هستند برای افراد هم مشکلی در زمینه کار به وجود نمی‌آمد در حالی که ایجاد شهرک‌ها جز اینکه وبال منطقه باشد حاصل دیگری ندارند.

این کارشناس در پایان راهکار حل چالش‌ها و مشکلات بافت‌های فرسوده گفت: دولت خودش باید برای بازسازی بافت‌های فرسوده پیش قدم شود و با عقد قرارداد با انبوه سازان و تامین وام و تسهیلات کافی برای افراد معضلات این بخش را حل کند که زیباسازی نیز تاثیر بسیاری دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار