شانزدهمین جشن خانه سینما در دو بخش نکوداشت و بزرگداشت 4 تن از هنرمندان دلسوز سینما در فضایی صمیمانه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در شانزدهمین جشن خانه سینما و در بخش گرامیداشت از 4 تن از هنرمندان سینما تجلیل شد.

بنابر این گزارش، از هنرمندان منتخب، مجید مسچی، فیلم بردار پیشکسوت و مدیر هنری تلویزیون و سینما، امین تارخ بازیگر و مدرس بازیگری، فرید مصطوفی فیلمنامه نویس و حسین ملکی عکاس و فیلمبردار سینما تقدیر شد.

در این مراسم حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمای و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ محمد مهدی عسگرپور، مدیر عامل خانه سینما، محمدرضا جعفری جلوه، رییس بنیاد سینمایی فارابی، محمود کلایی، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما، محمدرضا بزرگ نیا دبیر جشن خانه سینما، مازیار میری دبیر اجرایی جشن شانزدهم، سید فخرالدین انوار و سید محمد بهشتی مدیران هنری و سینمایی و جمعی از بازیگران و پیشکسوتان عرصه هنر و سینما حضور داشتند.


پس از پخش سرود جمهوری اسلامی و تلاوت آیاتی از قرآن، حسین پاکدل برای اجرا به جایگاه رفت.

وی پس از خوش آمد گویی و تبریک ایام ولادت امام رضا (ع) حضار را به تماشای یک کلیپ که در آن بارگاه امام رضا (ع) به نمایش در آمده بود، دعوت کرد.

پس از پخش کلیپ، پاکدل گفت: امیدواریم این مراسم بزرگداشت در شأن این عزیزان و خانه سینما برگزار شود. جشن پانزدهم سه سال پیش در سال 90 برگزار شد و حالا جشن شانزدهم پس از سه سال برگزار می‌شود.

وی در ادامه گفت: آن باد که به رسم طولان آمد، خوش را برد ...

پاکدل پس از محمدرضا بزرگ نیا دبیر جشن دعوت به سخنرانی کرد.

بزرگ نیا با ابراز خشنودی از برگزاری این جشن گفت: به لطف خداوند امشب جشن نکوداشت عزیزان هنرمند را برگزار نمودیم.

وی با نام بردن از اسامی هنرمندانی که منتخب تجلیل بودند، گفت: مجید مسچی کسی است که در سکوت، کارهای بزرگی انجام می‌دهد.

بزرگ نیا سپس اظهار داشت: در این جشن تولیدات سه سال قبل مورد ارزیابی و قضاوت قرار گرفت و همانطور که بارها بیان شده، برای توسعه صندوق حمایت از هنرمندان در آمد حاصل از صرفه جویی در هزینه‌های جشن خانه سینما به این صندوق واریز خواهد شد.

دبیر جشن شانزدهم همچنین بیان کرد: این اولین باری است که جشن خانه سینما خارج از تهران هم برگزار می‌شود؛ مثل همیشه در مورد قضاوت و داوری آثار حرف و حدیث‌هایی وجود داشت که با تغییر شیوه داوری، مشکلات پس از قضاوت حل خواهد شد.

وی عنوان کرد: وقتی قرار شد جشن خانه سینما در محل خانه سینما برگزار شود، من و مازیار میری به دنبال مکانی مناسب برای این کار می‌گشتیم. وقتی به این سالن آمدیم، من متوجه شدم سقف بالکن این سالن شکم آورده و پیگیر شدم. وقتی کارشناسان را آوردیم خیالمان راحت شد.

کارشناسان گفتند نگران هیچ مشکلی نباشید، به لطف معماران، این خانه همیشه مستحکم و پایدار خواهد ماند، سقف این خانه فرو ریختنی نیست.

این جمله با تشویق حضار و هنرمندان روبرو شد.

پس از سخنرانی بزرگ نیا، کلیپ بزرگداشت مجید مسچی پخش شد. در این کلیپ، مجید مسچی هنرمند پیشکسوت عرصه سینما و فیلمبرداری صحنه از سابقه فعالیت خود در سینمای قبل و پس از انقلاب اسلامی گفت.

سپس محمود کلایی به روی سن آمده و بیان کرد: افتخار بسیار بزرگی به من اعطا شده که در مراسم بزرگداشت این مرد بزرگ حضور داشته باشم، وقتی خبر این تجلیل را شنیدم، خودم داوطلب شدم و تماس گرفتم و خواستم در این مراسم حضور داشته باشم.

وی ادامه داد: اخلاق و شخصیت مجید مسچی به گونه‌ای بود که همه او را دوست داشتند و ارتباط و رفتارش با همه صمیمانه بود؛ من هیچ فیلمبردار و عکاس غیر از مسچی نمی‌شناسم که تا این حد ماندگار شده باشد.

وی همچنین عنوان کرد: مجید مسچی یک نمونه خاص است، در زمینه دانایی و به رخ نکشیدن این آگاهی و دانایی نیز نمونه است. مسچی در سکوت و آرامش فعالیت می‌کند و همیشه به روز است؛ این موضوعات وی را نمونه و خاص کرده است.

وی در پایان گفت: من اینجا هستم در یک روز گرم و پس از کار سخت، تا به مسچی ابراز ارادت کنم.

پس از سخنان کلایی، محمد مهدی عسگرپور برای سخنرانی حاضر شد و گفت: در چند شب گذشته محافل خوبی داشتیم؛ شب گذشته راجع به سیاه نمایی حرف زدم و امشب در مورد سفید نمایی می‌خواهم صحبت کنم.

وی همچنین ادامه داد: باعث افتخار و خشنودی من و اعضای هیات مدیره خانه سینما است که این جشن نکوداشت را برگزار می‌کنیم.


مدیر عامل خانه سینما همچنین عنوان کرد: جایزه سیف الله داد هرسال به یکی از خادمین سینما در حوزه فنی و اجرایی اعطا می‌شود. حتی یک دوره به محمدباقر قالیباف شهردار تهران اهدا شد و امسال به مجید مسچی.

وی افزود: مسچی جزء معدود مدیران فرهنگی کشور است که در صرف بودجه بیت المال دقت و وسواس دارد، برخلاف دیگر مدیران که با بی دقتی و بی سلیقگی و گاهی با شکستن دل‌ها، بودجه بیت المال را هدر داده‌اند.

عسگرپور اظهار داشت: از همکارانم در خانه سینما به دلیل سخت کوشی و از رئیس سازمان سینمایی به دلیل همکاری و تعامل با خانه سینما تشکر می‌کنم، دیگر کسی امسال نیست که بخواهد "انّا لله..." بدهد و اما امیدواریم همه چیز ختم به خیر شود.

پس از سخنان مدیر عامل خانه سینما از سید فخرالدین انوار مدیر سینمایی که فعالیت‌های دلسوزانه در امر سینما داشته است دعوت شد.

وی بیان کرد: اینکه خانه سینما چگونه علی‌رغم این مشکلات فراوان توانست سرپا بایستد و از بین نرود و جشن شانزدهم را پس از سه سال که از جشن قبلی می‌گذرد،برگزار کند، قابل تحسین است.

وی در ادامه عنوان کرد: اینکه مجید مسچی با وجود امکاناتی که در اختیار داشت و تحصیل در رشته برق در دانشگاه صنعتی شریف، در سکوت و آرامش به کار و فعالیت پرداخت و از کشور خارج نشد، قابل تقدیر و تحسین است.

وی با انتقاد از ارتباط با وزارت ارشاد در دوره‌های قبل گفت: در آنجا ما را به چشم موجود فرهنگی می‌دیدند و هیچ مسئله اقتصادی هم در بین نبود، از ما می‌خواستند تلویزیون و سینما را محبوب کنیم و من پاسخ دادم سینما و تلویزیون ما از خیابان‌ها نجیب‌تر و محبوب تر است، سینمای ما بسیار ارزشمند است.

پس از سخنرانی انوار، پاکدل از حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی دعوت کرد.

ایوبی با ابراز خشنودی از حضور درجشن بزرگداشت هنرمندان گفت: من دلایل بسیاری برای خوشحالی دارم؛ یکی اینکه خانه سینما با وجود تمام مشکلاتی که با آن‌ها درگیر بود، بازگشایی شد و به فعالیت خود در مسیر طوفان و باد‌های سخت ادامه داد و جشن شانزدهم را برگزار کرد.


وی افزود: دلیل دیگرم برای خوشحالی، انتخاب مجید مسچی در میان چهره‌های هنری اس؛‌ بسیار خوشحالم که با مجید مسچی آشنا شدم و امشب از او تقدیر می‌شود. از وقتی به حوزه سینما وارد شدم، کسی را که محبوب و مقبول همه شناختیم، مجید مسچی بود.

رییس سازمان سینمایی در ادامه افزود: اگر سینمای ما مجید مسچی را نداشت، چه می‌شد؟ در میان طوفان حوادث و سال‌های پر حادثه اگر این شخصیت نبود، چه اتفاقی می‌افتاد؟ مسچی با آرامش کامل در سکوت کار کرد و من به عنوان عضو کوچک سینما افتخار خود می‌دانم که با مجید مسچی همکار هستم. در یک جلسه یا نشست وقتی موضوعی سخت می‌شود و مجید مسچی ایده و نظری می‌دهد، برای ما حکم است.

ایوبی در پایان گفت: موسسه سینما شهر یک نهاد کوچک است که در آن افراد معدودی فعالیت دارند و مثل ادارات و سازمان‌های دیگر مملو از افراد و مراحل اداری نیست. مجید مسچی و گروه کوچکش در آن‌جا به جدیت کار و فعالیت می‌کنند.

پس از سخنرانی ایوبی، پاکدل عنوان کرد: امیدوارم که این افراد در سینمای ما استثنا نباشند، بلکه قاعده باشند.

سپس از سید محمد بهشتی دعوت شد.

وی پس از تبریک شانزدهمین جشن خانه سینما گفت: خیلی ساده می‌گویم مجید مسچی از تمام تعاریفی که دوستان از او کرده بودند، بهتر است.

وی در ادامه گفت: مسچی مثل یک نسیم و هوای خنک است؛ کافر و مومن به هوا نیاز دارند؛ مجید مسچی در موجودیت خود ثابت و پایدار است.

وی در پایان ابراز کرد: این نشانه بلوغ عقلی سینما است که مقام شخصیتی چون مجید مسچی را به جا می‌آورد.

پس از سخنان بهشتی از مجید مسچی دعوت شد به صحنه بیاید و مجری از حضار خواست تمام عزیزانی که از آن‌ها تقدیر و تجلیل می‌شود به حالت ایستاده تشویق کنند.

با ورود مسچی به صحنه و اعطای تندیس و لوح سپاس خانه سینما به وی، از او برای سخنرانی دعوت شد.


مسچی گفت: این جایزه ارزشمند است چون از دست اهالی سینما گرفته‌ام و همچنین این جایزه به نام سیف الله داد است.

پس از اعطای تندیس، پاکدل متن لوح تقدیر را برای حضار قرائت کرد.

پس از پخش یک کلیپ برای معرفی امین تارخ، به عنوان هنرمند منتخب بعدی، مجری برنامه گفت: دوستان همه چیز را در این کلیپ راجع به تارخ گفتند،‌ به غیر از اینکه امین تارخ رفیق بسیار خوبی است؛ سپس از فاطمه معتمد آریا دعوت شد به صحنه بیاید.

معتمد آریا بیان کرد: من نزدیک به شش ماه است که پدرم را از دست داده‌ام، اما با برگشت به دنیای سینما، حضور در خانه سینما احساس می‌کنم پدر دارم؛ احساس می‌کنم خانه دارم و خانه سینما با مدیران خود چون سید فخرالدین و سید محمد بهشتی انگار خانه من است؛ من فرزند اینجا هستم.

وی در ادامه گفت: من خوشحالم که سقف این خانه هرگز نمی‌ریزد، چون معمارانش با درایت، شرافت و انسانیت اینجا را بنا کردند.

معتمد آریا همچنین بیان کرد: ما نه چیزی را می‌فروشیم نه خریدنی هستیم، ما هیچگاه دروغ نمی‌گوییم و خیانت نکردیم؛ ما هیچگاه به ملت خود پشت نکردیم.

پس از پایان سخنان فاطمه معتمد آریا، از جعفری جلوه دعوت شد.

جعفری جلوه بیان کرد: من در دهه 70 با مجید مسچی از بنیاد فارابی آشنا شدم و او را شناختم و متانت و درایت و شخصیت وی را برای انتخاب مسچی در این مقام قابل قبول و فعالیت مسچی را به عنوان عاملی برای تحول سینما لازم می‌دانم.

وی در ادامه گفت: من به سهم خودم از امین تارخ به عنوان یک هنرمند شریف، اصیل، حساس و وظیفه شناس در سینما نام می برم؛ تارخ همیشه بیاد ماندنی است و باید از او به عنوان یک معلم صاحب اثر نام برد.

سپس طائرپور در سخنرانی خود گفت: این جشن‌ها تازه دارد جا می‌افتد و باید ادامه داد.


وی با بیان تمجید از خصوصیات ظاهری و باطنی تارخ گفت: امین تارخ در تمام مشکلات، خانه سینما را همیاری و کمک کرد و هیچگاه در اتفاقات مختلف قضایی و حقوقی ما را تنها نگذاشت.

وی خطاب به حجت الله ایوبی گفت: رئیس سازمان سینمایی آقای ایوبی، از شما درخواست دارم که کسانی مثل امین تارخ را مثل فرمانده در کنار خود داشته باشید تا در مقابل بهانه جویان بتوانید بایستید. از امین تارخ به عنوان یک شخصیت شجاع و دلسوز و پایدار و همراه استفاده کنید تا در مقابل مشکلات مقابلتان بایستید و پایداری کنید؛ شما بدون حضور این افراد در مقابل مشکلات و طوفان‌ها نمی‌تواند ایستادگی کنید.

پس از ورود تارخ به صحنه، و اعطای تندیس و لوح وی گفت: این شب برای من بسیار عزیز و دوست داشتنی است و از تمام کسانی که این جشن را برگزار کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

تارخ افزود: در این شب‌های ویژه باید آرزو‌های ویژه بیان شوند. من همیشه آرزو داشتم در یک موقعیت ویژه به شکل ویژه از کسانی که معماران سینمای ایران بودند تشکر کنم و بیشتر از اینکه در حال حاضر برای تقدیر از خودم خشنود باشم، از این خوشحالم که از معماران دلسوز سینمای ایران به ویژه از سید فخرالدین انوار و سید محمد بهشتی تشکر می‌کنم که اگر این بنیان گذاران نبودند ما سینمای شریف و نجیب در شان ایران را نداشتیم.


تارخ در ادامه بیان کرد: 1400 جایزه وارد سینمای ما شده است و بزرگ نیا بی جهت نگفته است که سقف این خانه فرو ریختنی نیست.

این مدرس بازیگری گفت: از حمایت‌های این دو سال گذشته در مقابل حمله‌های متعدد علیه خانه سینما که توسط عسگرپور و هیات مدیره خانه سینما انجام شد، باید بگویم اگر این افراد نبوند، دیگر خانه سینما نداشتیم.

پس از سخنان تارخ، پاکدل متن لوح تقدیر از تارخ را برای حضار قرائت کرد.

سپس علی دهکردی، به نمایندگی از شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران با اعطای یک لوح و یک دسته گل به امین تارخ گفت:‌ مسلما هرچهار بزرگوار که تقدیر می‌شوند، استحقاقی در حد چندین و چند جشن دارند، امیدواریم روزی با مسئولیت گرفتن افرادی مثل امین تارخ، ما نیز قدرت بگیریم و بتوانیم از ایشان تقدیر بجا و مناسب به عمل بیاوریم.

* باز هم در خانه سینما  از فیلم حامی فتنه تقدیر شد

از حاشیه‌های این مراسم خانه سینما تبریک فرید مصطوفی و رخشان بنی اعتماد برای دریافت جایزه از جشنواره ونیز بود که کلیپی در مورد آن نیز پخش شد.

در این کلیپ صحنه اعطاء جایزه رخشان بنی اعتماد نشان داده شد و پس از آن گپ دوستانه رخشان بنی اعتماد و فرید مصطوفی پایان بخش کلیپ بود.

پاکدل پس از پخش کلیپ گفت: به قول شادمهر راستین، خانواده سینما خانواده‌ی کوچکی است که همیشه هوای همدیگر را دارند. فیلم قصه‌ها محصول اداره سینما و خانواده سینما بود، حاصل بغض گلوی سینمای ما بود، تمام کسانیکه در تولید این فیلم موثر بودند، به صورت افتخاری و با افتخار به "بنی اعتماد" کمک کردند و بدون چشم داشت مالی و هرچند که تماس‌های تهدید آمیز هم داشتند.

در ادامه مراسم ابوالحسن داوودی گفت: خوشحالم به مراسم تقدیر کسی دعوت شدم که طولانی ترین سابقه کاری با وی را دارم.

وی ادامه داد: ما 41 سال است که با هم دوستیم، خوشحالم که نوبت به تقدیر از نجیب ترین و شریف ترین و محبوب ترین هنرمند پشت صحنه سینما رسید.

وی گفت: در سال 63 و در زمانی که جنتی در تلویزیون مشغول فعالیت بود و به عنوان مسئول شبکه خدمت می‌کرد، ما طرحی برایشان دادیم و ایشان 160 ایراد از آن گرفت و همه را پا نویس کرد که فکر می‌کنم پانویس‌های او از متن ما بیشتر شد.

وی افزود: من و فرید مصطوفی بازهم با هم کار کردیم؛ من کمتر کسی را با این میزان اراده و صبوری دیده‌ام؛ مصطوفی با وجود مشکل چشم خود و سختی کار، پروژه‌های مشترکی را با هم داشتیم؛ در سال‌هایی که سال‌های افسردگی هنرمندان بود، من و فرید مصطوفی چند اثر را برای جلوگیری از افسردگی خلق کردیم.

پس از داوودی، شادمهر راستین به صحنه آمد.

رئیس انجمن فیلمنامه نویسان خانه سینما گفت: ما خوشحالیم که راوی زندگی هستیم، آئین نکوداشت در واقع تداوم ما را نشان می‌دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: روزگاری فخرالدین انوار می‌گفت اگر از دوره فیلمنامه نویسی 5 نفر هم بازده داشته باشیم، خوب است و حالا ما اینجاییم.

راستین در ادامه گفت: من فقط 6 ماه است که فرید مصطفوی را می‌شناسم. منش فیلمنامه نویسی در گفتگو است و گستردگی فیلمنامه‌های مصطفوی در کلاس‌های فیلمنامه نویسی بسیار کمک کننده است؛ وی نمونه یک فیلمنامه نویس است که باید وجود داشته باشد.

وی در ادامه گفت: درست است که خانه سینما بسیار محکم و پایدار است، اما در شأن سینما نیست؛ اینجا باید به مکان مناسبی برای فعالیت‌های خانه سینما در نظر گرفته شود.

پس از راستین، فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما برای سخنرانی دعوت شد.

وی اظهار داشت: به عنوان مثال باید بگویم که در کتابی مثل کتاب جمال امید که در بخش نمایه‌های خود اسامی فیلمسازان و هنرمندان را درج کرده است، به اسامی افرادی بر می‌خوریم که فقط اسمی در این بخش دارند؛ فرید مصطوفی یک اسم نیست، او با تمام آثارش ماندگار خواهد شد.

وی در ادامه افزود: فرید مصطفوی زمانه خود را زیسته و در کارهایش انعکاس داده است. او بهترین فیلمنامه نویس است؛ او گزیده کار است و کارنامه‌اش مملو از کارهای برجسته است.

توحیدی همچنین بیان کرد: مصطفوی از حرفه و هنرش دکان دو نبش ساخته و به کارش آبرو می‌دهد؛ وی کسی است که در دریای سینمای ایران سری بلندتر از سطح این دریا دارد و سطحش از سینمای ایران بالاتر است.

رئیس هیات مدیر خانه سینما گفت: فیلمنامه نویسی کسی را می‌خواهد که اهل جستجو و دیدن تحقیق و تفحص باشد. او با اینکه مشکل چشمی دارد، چیز‌هایی را می‌بیند که افرادی با چشم تیز بین خود نمی‌بینند.

سپس فرید مصطوفی با تشویق حضار به صحنه آمد و پس از گرفتن تندیس گفت: از همه و کانون فیلمنامه نویسان تشکر می‌کنم.



وی افزود: فیلمنامه به عنوان متهم ردیف اول ضعف سینمای ایران لقب گرفته است.

مصطوفی در ادامه اظهار داشت: با دیدن امین تارخ به یاد خاطره‌ای افتادم. پس از نوشتن "پاییزان" بهرام دهقانی یک شوخی با من کرد که منجر شد ایده و فکری در ذهنم جرقه بزند.

وی در ادامه عنوان کرد: من ضمن رعایت خط قرمز‌های رسمی و غیررسمی و خط قرمز‌های تهیه کنندگان برای خودم خط قرمزی در فکرم طرح کرده‌ام که هیچ کسی را آزار ندهم و اذیت نکنم.

پاکدل با قرائت متن لوح تقدیر مصطوفی آن را به این هنرمند اعطا کرد.

پس از تماشای یک کلیپ، حسین ملکی عکاس و تصویر بردار به عنوان نفر پایانی مراسم تجلیل معرفی شد.

ملکی در کلیپ گفته بود که پس از بهبود از تصادف، با دو نفر از آشنایانش تماس گرفته بود که به سینما برگردد، اما هیچ کدام پاسخ ندادند و وقتی با یک شماره ناشناس تماس گرفت، آن‌ها پاسخ دادند که این اتفاق موجب دلسوزی وی شده بود و خط خود را قطع نموده بود.

پاکدل پس از پخش کلیپ از علیرضا زرین دست کارگردان سینما دعوت به سخنرانی کرد.

وی گفت: من یک بدهی دارم که باید آن را بپردازم، ضمن اینکه از تلاش‌های فخرالدین انوار و سید محمد بهشتی نیز باید تشکر کنم.

زرین دست روبه ملکی گفت: آقای ملکی ما آهن و مصالح ساختمانی نمی‌فروشیم، احتکار جنس و کالا هم نمی‌کنیم؛ ما وقتی فیلمی را می‌سازیم بخشی از روح و جسم خود را به اثر منتقل می‌کنیم. من مطمئن هستم ملکی در کارهایش از جسم و روح خود مایه گذاشته و روح خود را در آن نهاده است.

وقتی حسین ملکی با یک کارگردان 7 کار و پروژه داشته است، مطمئنا کار و اثر رضایت بخشی داشته است. من امیدوارم دوباره حسین ملکی را پشت دروبین ببینیم.

پس از زرین دست، محمد علی سجادی دعوت شد.

وی گفت: حسین ملکی آدم زحمت کشی است؛ از فیلم جدال که برای فیلم من عکسبرداری کرد و ادامه کار تا 7 پروژه با هم بودیم. 7 عدد مقدسی است و حتما حکمتی در این 7 پروژه وجود دارد. ملکی عینک و ژست روشنفکری به خود نزده است،‌ ملکی خود ساخته است و همیشه خودش است.

وی در ادامه عنوان کرد: دانش زیست و زندگی ملکی از کسانی که اهل مطالعه هستند کمتر نیست.

وی با تشکر از علیرضا داوود نژاد گفت: از شما ممنونم که باعث شدی ما از حسین ملکی استفاده کنیم و با طنز به تکیه کلام حسین ملکی که کلمه "حیوان" بود اشاره کرد و گفت: من نمی‌توانم ملکی را از موفقیت آثارم جدا و مجزا بدانم؛ قدر ملکی به دلیل تواضعش به درستی دانسته نشد؛ من واقعا متاسفم که دل حسین ملکی شکسته و امیدوارم به سینما و پشت دوربین برگردد.

سپس علیرضا داوود نژاد برای سخنرانی به صحنه آمد و گفت: هیچکس نه خود را می‌شناسد و نه دیگران را، ما هم اینگونه‌ایم.


وی ادامه داد: در سینما و زندگی فکر نمی‌کنم تعداد زیادی عاشق مثل ملکی وجود داشته باشد، ملکی عاشق کار و شغلش بود؛ او با من و داستان‌هایم زندگی کرد و نقش‌های داستانم را بازی می‌کرد. او به چیز‌هایی دقت می‌کرد که هیچ کس آن را در نظر نمی‌گرفت. هیچکس ملکی و شخصیتش را نمی‌شناسد و من می‌دانم که چقدر خجالتی و نجیب است. در فیلم نیاز هم با اینکه تا به حال کار فیلم برداری نکرده بود، درخشان ترین تصویر برداری را رقم زد، اما قدرش آن قدر که شایسته‌اش بود، دانسته نشد.

داوود نژاد گفت: سینما برای حسین ملکی مثل آب برای ماهی بود دوری از سینما برای حسین بسیار سخت است و از نظر من لقب حسین ملکی آرتیست است.

پس از داوود نژاد، علی ثباتی عضو هیات مدیره خانه سینما برای تجلیل از ملکی به صحنه آمد.

وی خطاب به ملکی گفت: در لحن شما آزردگی محسوس بود. من به سهم خودم از شما عذرخواهی می‌کنم، اگر کوتاهی صورت می‌گیرد متاسفانه به علت وجود گروهی خاص است که ما را از یکسری اقدامات باز می‌دارند.

ظاهرا باید همدیگر را متهم نکنیم، کسی که موفق به کسب جایزه برای سینما می‌شود را متهم می‌کنیم و انشاالله با مدیریت جدید این مسائل دیگر اتفاق نیافتد.



سید حسین ملکی پس از اخذ تندیس و لوح با تعریف کردن یک خاطره در آغوش علیرضا داوود نژاد قرار گرفت.

پاکدل پس از قرائت متن لوح تقدیر حسین ملکی، از افرادی که مورد تجلیل قرار گرفتند دعوت کرد برای عکس یادگاری به صحنه بیایند.

مراسم با این عکس یادگاری پایان یافت.


انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۰۸:۵۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۳
چرا نام و نشانی از افراد زحمت کشی که این خبرها رو تهیه میکنن نیست ؟ همش میگید خبرنگار باشگاه خبرنگار باشگاه . . .
بابا مردم وقتی میان تو yjc میدونن خبر مال خبرنگارای باشگاهه دیگه بیان اینکه خبر مال خبرنگارتونه واضحه به جای این کار بهتر نیست آیا نام خبرنگاری که زحمت تهیه خبر رو کشیده ببرید تا مخاطبان با خبر نگارهای باشگاه آشنا بشن و حتی بهتر از اون جایی برای امتیاز دهیی به خبرنگارهاتون از دید مخاطب قرار بدید ؟!
آخرین اخبار