وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد سازمان همکاری شانگهای اکنون به یک سازمان قدرتمند تبدیل شده است که نمی توان اقتدار و تاثیر آن را در ایجاد یک نظام چندقطبی در جهان نادیده گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، "سرگئی لاوروف"، وزیر امور خارجه روسیه، روز پنجشنبه تاکید کرد سازمان همکاری شانگهای با واقعیات قرن بیست و یکم کاملا هماهنگ است.

وزیر امور خارجه روسیه در مقاله‌ای که در روزنامه روس زبان "روسیسکایا" منتشر شد، تاکید کرد سازمان همکاری شانگهای اکنون به یک سازمان قدرتمند تبدیل شده است که نمی توان اقتدار و تاثیر آن را در ایجاد یک نظام چندقطبی در جهان نادیده گرفت.

به گفته  لاوروف، سازمان همکاری شانگهای خود را کاملا با واقعیات و الزامات قرن بیست و یکم وفق داده است و در این راستا اصول متعددی را از قبیل رعایت مستمر منشور سازمان ملل متحد و معیارهای بنیادین حقوق بین المللی، برابری، احترام متقابل و رعایت منافع دیگر کشورها پیگیری می کند. 

لاوروف در مقاله خود تاکید کرد رعایت این اصول و معیارها برای تحقق ثبات در جهان و حفظ دموکراسی در روابط بین المللی کاملا ضروری است.

 لاوروف خاطر نشان کرد تامین و حفظ امنیت منطقه ای همچنان یکی از مهمترین اولویت های سازمان همکاری شانگهای است . وی افزود سازمان همکاری شانگهای برای تحقق این هدف از راههای مختلف به ویژه ارتقای مبارزه مشترک با تروریسم، افراط گرایی، و قاچاق مواد مخدر که با توجه به اوضاع امنیتی افغانستان بسیاری ضروری است، تلاش خواهد کرد. 

وزیر امور خارجه روسیه تصریح کرد سازمان همکاری شانگهای قصد ندارد یک ائتلاف نظامی و سیاسی تشکیل دهد. اصل بنیادین این سازمان، جلوگیری از اقدامات غیرقانونی برضد کشورهای عضو و جلوگیری از نقض منافع آنهاست.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار