اصفهان/

خودروسازی باید از انحصار خارج شود

رییس پلیس راهور کشور گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از وضعیت موجود ترافیکی کشور و معضلات ناشی از آن خارج شدن صنعت خودرو از انحصار، ایجاد رقابت و نظارت بالا بر تولیدات است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان ، سردار اسکندر مومنی در پنجمین نشست معاونین حمل و نقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلانشهرهای کشور در کتابخانه مرکزی اصفهان با انتقاد از خودروسازان و تولید نکردن خودروهایی منطبق با سوخت یورو سه و چهار اظهار کرد: از سال 84 بر اساس قانون خودروسازان موظف شدند تا همه خودروها را با استاندارد سوخت یورو سه و چهار تولید کنند.

وی تصریح کرد: آیا 9 سال فرصت کمی برای خودروسازان بوده است که هر سال اجرای این قوانین را به تاخیر می اندازیم.

وی گفت: اگر بر اساس برنامه ریزی ها حرکت کرده بودیم در حال حاضر باید خودروهایی با استاندارد سوخت یورو پنج داشتیم.

مومنی با بیان اینکه انحصار صنعت خودرو مردم را محکوم به خرید هر آنچه تولید می شود فارغ از کیفیت و استانداردها می کند، افزود: این موضوع در شرایطی است که کیفیت را رقابت و نظارت تعیین می کند.

وی اقدامات شورای رقابت و خودروسازان را به شوخی تشبیه کرد و گفت: ایجاد انحصار بدون افزایش نظارت ثمره خوبی نخواهد داشت.

رییس پلیس راهور کشور با بیان اینکه قوانین و مقررات مصوب، بسیار روشن است، خواستار اجرای قوانین حمل و نقل و ترافیکی کشور شد.

وی طرح زوج و فرد کردن خودروها را یک اقدام مقطعی خواند و گفت: کاهش آلودگی هوا در فصل سرد با استفاده از این روش آن هم از درب منزل به شوخی می ماند.

مومنی اظهار کرد: راهکاری همچون خارج کردن خودروهای فرسوده و خودروهای آلاینده از چرخه مصرف و نظارت بر تولیدات با کیفیت تر ما را به نتیجه بهتری خواهد رساند.

وی خاطر نشان کرد: در ابتدا با بهبود زیرساخت ها باید شرایط دسترسی به حمل و نقل را برای مردم بهبود داد و سپس برای خودروها محدویت گذاشت.



انتهای پیام/ش

منبع:ايرنا
برچسب ها: اصفهان ، خودرو ، سازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.