شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: لابی اسرائیل در آمریکا تلاش می‌کند میان داعش و جنبش حماس همسان‌سازی(!!) کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از الجزیره، لابی اسرائیل این اقدامات را با تبلیغات رسانه ای خود در روزنامه های مشهور آمریکا دنبال می کند. نظرسنجی ها در این کشور نشان می دهد بیشتر آمریکایی ها بر این باورند داعش خطر بزرگی برای منافع آمریکاست.

"محمد العلمی" خبرنگار این شبکه در واشنگتن در گزارشی در این زمینه افزود: اقدامات شیطنت آمیز علیه جنبش حماس با تبلیغات در روزنامه های مشهور آمریکا به ویژه روزنامه نیویورک تایمز از جنگ اخیر غزه آغاز و در حال حاضر تشدید شده است. محافل علمی در آمریکا تاکید دارند لابی اسرائیل در آمریکا با تلاش های رسانه ای خود می خواهد افکار عمومی این کشور را علیه حماس بشوراند و ماموریت دیپلماسی آمریکا را پیچیده تر کند. برخی ناظران بر این باورند شدت فعالیت رسانه ای و تبلیغاتی دوستان اسرائیل در آمریکا ناشی از نگرانی آنان به دلیل شکستی است که در عرصه نبرد دیپلماسی عمومی در جنگ غزه داشتند و می خواهند با استفاده از تصاویر جنایات داعش، دشمنی با اسلام و مسئله فسلطین را تشدید کنند.

ویلیام یومانس روزنامه نگار آمریکایی گفت: این تبلیغات بی پایه و اساس است.

رئیس شورای اسلام و آمریکا گفت: شکی نیست حمله به غیرنظامیان به ویژه روزنامه نگاران به نام اسلام ظلم و ستم است و اقدامات داعش به وجهه مسلمانان در جهان و مشخصا در آمریکا ضربه می زند.

خبرنگار این شبکه افزود: اقدام وزارت خارجه آمریکا در پخش تصویر ویدئویی علیه داعش نشان می دهد این کشور تا این لحظه تلاش های مرتبط کردن حماس به داعش را نمی پذیرد و کارشناسان بر این باورند اقدام داعش در سربریدن و اعدام‌های گروهی باعث می شود که تصویر کلیشه ای و منفی از اسلام در میان افکار عمومی آمریکا تقویت شود.



انتهای پیام./
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار