رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان از سند دار شدن 17 موقوفه این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان؛حجت‌ الاسلام مهدی طاهری اظهار داشت: موقوفات چون پشتوانه اقتصادی محکمی جهت تعظیم شعائر دینی و مذهبی بودند در زمان طاغوت و در جریان اصلاحات اراضی مورد هجمه و سوء استفاده قرار گرفتند و طاغوت برای رسیدن به اهداف شوم خود موقوفات را غارت کردند برای موقوفات به نام اشخاص سند صادر کردند.

وی تصریح کرد:بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی و با فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) موقوفات به حال وقفیت باقی و قسمت اعظمی از موقوفات برگشتند ولی قسمتی از موقوفات هم در تصرف اشخاص است که باید طبق قوانین عمل به وقف شود تا نیات واقفین اجرا گردد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان با تاکید بر اینکه اخذ سند برای موقوفات یک امر ضروری محسوب می‌شود، افزود: اخذ سند برای موقوفات امری خطیر است که در گذر زمان موقوفات را از دست‌اندازی سودجویان باز می‌دارد و حفظ اصل موقوفه را تضمین می‌کند.

وی ادامه داد: افرادی که اقدام به وقف اموال و دارائی‌های خود کرده‌اند هدفشان مقدس بوده و ما ضامن اجرای این اهداف مقدس می‌باشیم.

طاهری گفت: اجرای نیت واقف از وظایف اصلی ما می‌باشد که باید بیشتر و بهتر به آن رسیدگی نماییم و نگاه ما برآن است در بحث موقوفات به این مهم توجه وی‍ژه شود تا بتوانیم نیات واقفین را بطور کامل اجرا نمائیم.

وی در ادامه با اشاره به برطرف شدن بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه از طریق وقف گفت: این سنت حسنه برای امنیت جامعه و برطرف نمودن مشکلات و معضلات است و جهت تحقق این امر همکاری مردم و مسئولین بویژه قوه قضائیه و سازمان ثبت اسناد واملاک را می‌طلبد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان بیان کرد: خدمت در مجموعه اوقاف ارزش والایی دارد و در حقیقت خدمت به امام حسین (ع) امامزاده‌ها است و کسی در این مجموعه فعالیت می‌کند دارای اجرا و پاداش بی‌شماری است و تعامل و همکاری مردم و مسئولان با اوقاف سبب افزایش خیر در جامعه خواهد شد.

وی متذکر شد: باید با تمام تلاش و توان و در تمامی ابعاد برای پیشبرد اهداف اوقاف تلاش کرد و قطعا این تلاش‌ها تاثیر خود را در زمینه‌های مختلف احیای موقوفات آشکار خواهد ساخت.

طاهری با بیان اینکه 14 مورد از اسناد اخذ شده عرصه و سه مورد دیگر برای اعیان موقوفات است گفت: در سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریتی جهادی خوشبختانه توانستیم با سند دار نمودن 17 مورد از موقوفات کمک شایانی به اقتصاد داشته باشیم چرا که این امر در تسریع استفاده و درآمدزا نمودن موقوفات موثر است.

وی با اشاره به اینکه موقوفات کربلایی علی، خدیجه سلطان، میرزا اسماعیل، حاج امیر، حلیمه کربلایی و موقوفه محمدحسن شهریاری از جمله برخی از موقوفات سند دار شده است؛ گفت: سه مورد از رقبات موقوفه حاج میرزا عبدالکریم، سه مورد از رقبات موقوفه ابوالقاسم محمدی و پنج مورد از رقبات حسن شیرمحمدی دیگر موقوفات سند دار شده در شهرستان گلپایگان است.

طاهری گفت: بالغ بر 110 هزار مترمربع از موقوفات شهرستان گلپایگان سنددار شده است.


انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، گلپایگان ، سند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.