رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: کارگروه نام و علامت تجاری خانه صنعت، معدن و تجارت استان در 3 کمیته حقوقی، علمی و اجرایی فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان؛ سیدعبدالوهاب سهل آبادی در نشست شورای راهبردی جشنواره نام و علامت تجاری(برند) برتر استان اصفهان، عنوان کرد: کمیته علمی الگوهای ارزیابی برند را بررسی کرد که در نهایت یک الگو انتخاب و پیشنهاد شد.

وی ادامه داد: قوانین حوزه برند در کمیته حقوقی بررسی شده است و واژه برند به نام و علامت تجاری تغییر پیدا کرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر لزوم همکاری همه سازمان ها و ارگان های مرتبط در استان اصفهان با این موضوع، گفت: ما تلاش داشته ایم از همه ارگان های مرتبط دعوت کنیم.

سهل آبادی همچنین با تاکید بر اینکه باید در بعضی استان ها یک دفتر نمایندگی برای ثبت مالکیت معنوی تاسیس شود، گفت: به دلیل اینکه ثبت باید در تهران انجام شود، بسیاری از واحدها اقدام به ثبت نمی کنند.

در ادامه جلسه معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در حوزه برند کارهای زیادی انجام شده است، افزود: اما تاکنون کار زیربنایی در این خصوص صورت نگرفته بود که طبق تصمیم سازمان توسعه تجارت، خانه به عنوان متولی انتخاب و کارگروه و کمیته مربوط تشکیل شد.

مجیری ادامه داد: از نتایج این اقدامات می توان در جهت توسعه صادرات استان استفاده کرد.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان هم در ادامه جلسه با بیان اینکه دبیرخانه دایمی کارگروه نام و علامت تجاری در این خانه تشکیل شده است، گفت: پس از تشکیل شورای راهبردی فعالیت ها در 3 کارگروه حقوقی، علمی و اجرایی دنبال شد و در مرحله کنونی وارد فاز اجرایی جشنواره می شویم.

محمودرضا اقارب پرست با بیان اینکه ترویج برند یک کار فرهنگی است، گفت: قصد داریم تا با کمک الگوی طراحی شده، همه واحدها در تمام سطوح مسیر صحیح در برندسازی را طی کنند.

وی هدف جشنواره را در سال اول، فرهنگسازی و ترویج لزوم برندسازی در حوزه تولید و صادرات دانست و افزود: الگوی ما به طور جامع طراحی شده و به صنف یا صنعت خاصی اختصاص ندارد اما در آینده در نظر داریم تا این الگو را به طور اختصاصی طراحی کنیم.

رییس کمیته علمی جشنواره نام و علامت تجاری برتر استان اصفهان هم گفت: کمیته علمی با نقد و مطالعه سرانجام به این نتیجه رسید که الگوی مطالعه برند باید با الگوهای موجود متفاوت باشد و البته اولین بار نیست که در حوزه برند کارهایی انجام می شود بلکه آشنایی نسبی با مقوله وجود دارد و ما سعی کردیم تجربیات خود را با همکارانمان تلفیق کنیم.

شاهین با بیان اینکه حجم کار انجام شده در این جشنواره بی نظیر است، ادامه داد: تا پیش از این بعضی فعالیت های انجام شده در حوزه برند، در قالب همایش صورت گرفته و الگوهای ارزیابی، ارزشگذاری و ممیزی را در این حوزه در دستور کار داشته اند که بیشتر الگوهای اروپایی را مدنظر قرار داده است و شاید یکی از دلایل عدم رواج آن در بعد ملی هم همین باشد.

شاهین درخصوص دسته بندی مشارکت کنندگان در 4 سطح این الگو گفت: در سطح اول کسانی که در مقوله برند آموزش دیده اند، مورد شناسایی قرار می گیرند. سطح دو، یک مرحله فراتر از سطح اول است و شامل کسانی می شود که علاوه بر آموزش، پروژه های تحقیقاتی هم داشته اند.

وی با بیان اینکه سطح سوم، ممیزی نام دارد، گفت: شرکت های متقاضی این سطح باید دو سطح قبل را طی کرده باشند که در 3 سطح اول به شرکت ها گواهینامه داده می شود.

وی اضافه کرد: در سطح چهارم که سرآمدی نام دارد، لوح تقدیر و تندیس اهدا می شود.

رییس اداره ثبت علایم تجاری کشور هم در این جلسه عنوان کرد: در خصوص بحث برند باید تشکلی در هر استان متولی کار شود و همه ارگان ها با آن همکاری داشته باشند.

غلامرضا بیات اعلام کرد: قرار بود دفاتر منطقه ای در خصوص ثبت نام و علایم تجاری ایجاد شود که اتفاق نیفتاد اما آمادگی برای ایجاد آن در استان ها را داریم.

همچنین رییس کمیته اجرایی جشنواره نام و علامت تجاری برتر استان اصفهان هدف از برگزاری جشنواره را ترویج و توسعه فرهنگ نام و علامت تجاری، کمک به برنامه های راهبردی برای تبیین و توسعه فرهنگ نام و علامت تجاری، بررسی و ارتقای جایگاه نام و علامت تجاری در بین واحدهای تولیدی و صنفی استان و ... دانست.

شادکام معینی در این نشست پیش نویس طرح اجرایی جشنواره را ارایه کرد که حاضران درباره آن به اظهار نظر پرداختند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها: اصفهان ، آغاز ، فعالیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.